طرز تهیه شیرینی| طرز تهیه شیرینی آماده| طرز تهیه شیرینی خوشمزه

طرز تهیه شیرینی حلزونی | یک شیرینی خوشمزه که شباهت زیادی به رول دارچینی داره

شیرینی حلزونی از آن دسته شیرینی‌های خانگی خوشمزه است که می‌توانید آن را به روش‌ها و طعم‌های مختلف برای خود و میهمانی‌هایتان درست کنید.
کد خبر: 49510
طرز تهیه شیرینی حلزونی | یک شیرینی خوشمزه که شباهت زیادی به رول دارچینی داره

طرز تهیه شیرینی برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که شیرینی را از قنادی ها نمی خرند بلکه طرز تهیه شیرینی را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه شیرینی می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن شیرینی از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید.

شیرینی حلزونی از آن دسته شیرینی‌های خانگی خوشمزه است که می‌توانید آن را به روش‌ها و طعم‌های مختلف برای خود و میهمانی‌هایتان درست کنید. ظاهر و طعم این شیرینی خوشمزه مانند رول دارچینی است پس جای نگرانی برای درست کردن آن نیست. شما تنها کافی است طرز تهیه شیرینی حلزونی دارچینی را این‌جا بخوانید تا آن را کمتر از ۳۰ دقیقه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی حلزونی دارچینی

  • دارچین یک قاشق غذاخوری سرخالی
  • ماست پنج قاشق غذاخوری
  • روغن پنج قاشق غذاخوری
  • شکرد و قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ یک عدد
  • وانیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ‌پودر یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • آرد دو پیمانه و نیم
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • شیر دو و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی حلزونی دارچینی

۱. مواد را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی حلزونی دارچینی به سراغ مواد لازم بروید و آن‌ها را در دمای محیط قرار دهید. تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با هم‌زن برای چند دقیقه بزنید تا لختگی‌شان از بین برود. حال وانیل و شکر را هم زده و خوب با یکدیگر مخلوط‌شان کنید. به یاد داشته باشید که با اضافه کردن وانیل و شکر، مخلوط‌تان حجم گرفته و کرمی رنگ می‌شود. در نهایت ماست را اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

۲. آرد را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی حلزونی دارچینی همانند مراحل پخت کیک ساده باید آرد و بیکینگ‌‌پودر را دوبار الک کنید. مخلوط آرد را در چند مرحله به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. در ادامه روغن را هم اضافه و هم بزنید. شما هم‌چنین می‌توانید آرد را رو مخلوط الک کرده و بعد از هم زدن روغن را ریخته سپس آرد را اضافه کنید. در نهایت برای ۳۰ دقیقه به خمیر شیرینی استراحت دهید. تا استراحت خمیر فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کرده تا گرم شود. در این مرحله دقت داشته باشید در صورت چسبیدن خمیر به دست‌تان نصف قاشق به آن روغن اضافه کنید.

۳. خمیر شیرینی را رول کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی حلزونی کمی آرد روی سطح کار خود بپاشید. خمیر را روی آن قرار دهید و با وردنه آن را به شکل مستطیل باز کنید تا کار برایتان راحت‌تر باشد. اگر خمیر به تخته می‌چسبد باید آن را حین باز کردن بچرخانید. عسل را روی خمیر شیرینی حلزونی بمالید. دارچین را با توجه به ذائقه‌تان به مقدار دلخواه روی خمیر دارچین بریزید. خمیر را به آرامی رول کنید. حال خمیر شیرینی را در اندازه‌های یک سانتی‌متر و نیم با چاقوی تیز برش دهید. آن‌ها را با شیر رومال کنید. رول‌ها را با فاصله در سینی فر بچینید. در نهایت آن‌ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا پخته شوند. شکر و دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید و روی شیرینی‌های پخته‌شده ریخته و در ظرف موردنظر سروتان بچینید.

نکات تکمیلی پخت شیرینی حلزونی دارچینی

شیرینی حلزونی که یکی از شیرینی‌های سنتی ایران است که به دلیل خوشمزگی و راحتی دستور می‌توان ان را مانند نخودچی و نارگیلی جزء شیرینی‌های خانگی به حساب آورد. شما اگر به دنبال نکات تکمیلی این دستور هستید آن را در ادامه بخوانید.

خشک نشدن شیرینی حلزونی

شیرینی حلزونی را به نرمی و پف آن می‌شناسند پس باید به میزان آرد دقت داشته باشید. آرد زیاد در مایه شیرینی حلزونی منجر به خشکی و سفتی آن می‌شود در نتیجه از پف کردن آن جلوگیری می کند. از سویی دیگر شما می‌توانید در طرز تهیه شیرینی حلزونی مغزدار باید یک کاسه آب به همراه سینی رول شیرینی در قرار دهید تا بخار آن منجر به نرمی شیرینی شود. پیشنهاد ما به شما درست کردن پای سیب و دارچین برای روزهای تعطیل‌تان است.

طرز تهیه شیرینی حلزونی دارچینی بدون فر

در طرز تهیه شیرینی حلزونی دارچینی دست‌تان کاملا باز است چراکه این شیرینی خوشمزه را هم با فر و هم بدون آن می‌توانید درست کنید. در دستور تهیه شیرینی حلزونی بدون فر باید تمامی مراحل بالا را پیش بروید. در نهایت آن‌ها را در یک تابه گود سرخ کنید.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4jmnoo
منبع خبر: کتاب کاله

پربیننده ترین




اخبار داغ