سود سهام عدالت| سود سهام عدالت جاماندگان| سود سهام عدالت متوفیان

سود سهام عدالت تا قبل از انتخابات واریز می شود؟ | جزئیات واریز اولین سود سهام عدالت 1403

شایعاتی مبنی بر واریز سود تا قبل از انتخابات 1403 منتشر شده است.
کد خبر: 47349
سود سهام عدالت تا قبل از انتخابات واریز می شود؟ | جزئیات واریز اولین سود سهام عدالت 1403

سود سهام عدالت سال 1402 دو مرحله ای بود که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن در هفته پایانی اسفند واریز شد.  سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود 30 درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان هم در روزهای پایانی سال 1402 پرداخت شد. البته سود سهام عدالت برخی سهامداران و وراث با مشکل مواجه شد که این افراد باید موضوع را از طرق مختلفی که اعلام شده پیگیری کنند.

وزیر اقتصاد وعده داده است سود مرحله سوم سهام عدالت قبل از پایان دولت سیزدهم به حساب سهامداران واریز شود. هنوز خبر رسمی درباره زمان دقیق واریز سود سهام عدالت منتشر نشده اما شایعاتی مبنی بر واریز سود تا قبل از انتخابات منتشر شده که هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

وزیر اقتصاد در نخستین روز خردادماه و همزمان با تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی در یک برنامه تلویزیونی با تشریح اقدامات هیات دولت، بر عملیاتی شدن وعده‌ها تاکید کرد و گفت: سود مرحله سوم سهام عدالت بدون شک قبل از پایان دولت سیزدهم به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

درحالی که کمتر از چند روز به پایان خردادماه باقی مانده، هنوز هیچ کدام از شرکت‌هایی که باید سود سهام را به حساب سمات واریز می‌کردند به تعهد خود عمل نکرده‌اند و پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

روز گذشته، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح آخرین جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند. فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آن‌ها برخورد لازم صورت پذیرد.

پیشتر، رییس سازمان بورس و وزیر اقتصاد هم اعلام کرده بودند که در صورت خلف وعده شرکت‌ها با آن‌ها برخورد خواهد شد، اما با گذشت سه ماه شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که از نظر نقدینگی وضعیت مناسبی ندارند و به همین دلیل واریز سود انجام نشده است.

بسیاری از سهامداران تصور می‌کنند که تاخیر در واریز سود سهام عدالت دلایلی مانند حذف آن‌ها از لیست سهامداران است.

بر اساس اعلام سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس مردم قرار دارد تا از طریق آن به‌راحتی بتوانند به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام عدالت خود، از جمله مشاهده دارایی سهام عدالت، دسترسی پیدا کنند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3665oy

پربیننده ترین




اخبار داغ