کلاس اولی ها| ثبت نام کلاس اولی ها| ثبت نام کلاس اول ابتدایی

سوال پرتکرار والدین| متولدین چه سالی باید از امروز در کلاس اول ثبت نام کنند؟

ثبت نام الکترونیکی کلاس اولی‌ها از امروز ۱۹ اردیبهشت آغاز شد.
کد خبر: 41678
سوال پرتکرار والدین| متولدین چه سالی باید از امروز در کلاس اول ثبت نام کنند؟

ثبت نام کلاس اولی ها بزرگترین چالش خانواده ها است. کلاس اولی ها جزو دسته دانش آموزانی هستند که برای اولین ورود به مدرسه را تجربه می کنند. ثبت نام کلاس اولی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که جزئیات آن در ادامه بیان شده است.

حمید طرفی حسینی، معاون ابتدایی  وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام الکترونیکی کلاس اولی‌ها از امروز ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود. 

وی افزود: اگر مادر گواهی اشتغال داشته باشد می‌تواند فرزند خود را در نزدیکی محل کار خود ثبت نام کند.  او ادامه داد: کسانی که کار سنجش خود را انجام داده‌اند می‌توانند به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند و ثبت الکترونیکی  انجام می‌شود، البته این ثبت نام قطعی نیست و ممکن است مدیران ثبت نام را انجام ندهند. 

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.وی با بیان این که در دیدار با رهبر انقلاب انتظاراتی مطرح شد، افزود:  اولین انتظار رهبر از معلمان، تحول بوده به طوری که  نقشه راه مدرسه محور کار کیفیت بخشی انتظار بعدی توانمندسازی معلمان است که در همین راستا آموزش دوری با محوریت دانشگاه فرهنگیان و نیروهای آموزشی  انجام می‌شود.

او ادامه داد: تابستان امسال معلمان ابتدایی به صورت حضوری و غیرحضوری توانمندسازی می‌شوند.

او با بیان این که برای کشف استعدادیابی دانش آموزان ۱۰۰ ساعت  قرار داده‌ایم،تصریح کرد: مدارس در این ۱۰۰ ساعت در جهت استعدادیابی فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.

وی با بیان این که سال گذشته جذب معلمان تغییر پیدا کرده، افزود: در آزمون اخیر حدود ۲۸ هزار  نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند و  امیدواریم تا خرداد امسال گزینش و مصاحبه به پایان برسد و در تیر ماه سازمان دهی شوند. کار توانمند سازی نیز در تابستان انجام می‌شود. او ادامه داد: ۱۹۶ هزار معلم جدید وارد وزارت آموزش و پرورش شده‌اند. 

وی با بیان این که موضوع کیفیت مدارس دولتی از دغدغه‌های اصلی دولت و وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در دو سال اخیر مجموعه استخدام‌ها چیزی حدود ۲۰۰ هزار استخدام بوده است. با این رویکرد این حجم از استخدام‌ها با رویکرد کیفی نویدبخش معلمانی است که می‌توانند تحول مد نظرمان را رقم بزنند. این معلمان با روند سخت و متفاوت جذب می‌شوند. ما متفاوت‌ترین افراد جامعه را به عنوان معلم انتخاب می‌کنیم. ۲۸ هزار نفر از حدود ۶۰۰ هزار داوطلب انتخاب می‌شوند و ما حساب ویژه‌ای روی آنان باز کرده‌ایم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4bb7pv

پربیننده ترین




اخبار داغ