قیمت مسکن| قیمت مسکن تهران| قیمت مسکن شهرستان

قیمت مسکن دوباره گران شد | متوسط قیمت مسکن در تهران چند؟

گزارش بانک مرکزی از سه ماه ابتدایی سال 1403 حاکی از روندی افزایشی در قیمت مسکن است.
کد خبر: 48493
قیمت مسکن دوباره گران شد | متوسط قیمت مسکن در تهران چند؟

قیمت مسکن در سال های گذشته به ویژه در کلانشهر تهران با افزایش قابل توجهی همراه شده است. سال 1402 بازار مسکن وارد یک رکورد کم سابقه شد و به همین خاطر قیمت مسکن هم رشد چندانی پیدا نکرد. با این وجود گفته می شود قیمت مسکن در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش نرخ دلار با افزایش نسبی همراه شده است.

گزارش بانک مرکزی از سه ماه ابتدایی سال 1403 حاکی از روندی افزایشی در قیمت مسکن است. در این راستا متوسط قیمت مسکن در خردادماه به متری 85 میلیون و 910 هزار رسیده است. اما از سوی دیگر تعداد معاملات خرداد نسبت به ماه پیش از آن، روندی کاهشی داشته و از کانال چهار هزار فقره به سه هزار و 872 عدد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت سال گذشته در پی روند افسارگسیخته قیمت مسکن و نوسانات صعودی در دیگر بازارهای مالی تصمیم گرفت روند گردش سرمایه را کاهش دهد و با استفاده از رکود، آرامشی نسبی بر بازارها حاکم کند.

رکود و آرامشی که قرار بود به بازار مسکن کمک کند، در نهایت تمام معادلات دولت را بر هم زد و پیامدهایی با خود به همراه آورد که هنوز گریبان مسکن در ایران را رها نکرده است.

از سوی دیگر این روند سرکوب قیمت، مدت زیادی نتوانست پایدار بماند. گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که از ابتدای سال 1403 صعود مداوم قیمت بار دیگر به بازار مسکن بازگشته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت مسکن در فروردین‌ 1403 بالغ بر متری 81 میلیون و 630 هزار تومان ثبت شده است. ماه بعد، یعنی اردیبهشت‌ماه، قیمت مسکن در تهران با افزایشی 3.8 درصدی به 84 میلیون و 750 هزار تومان رسیده است.

همان‌طور که گفته شد، ماه بعد نیز قیمت مسکن بر مدار افزایشی باقی‌مانده و این بار با رشدی 1.3 درصدی، متری 85 میلیون و 910 هزار تومان اعلام شده است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2xe6kb

پربیننده ترین




اخبار داغ