راه اندازی کولر آبی| آموزش راه اندازی کولر آبی| آموزش تصویری راه اندازی کولر آبی

آموزش مرحله به مرحله راه اندازی کولر آبی | راهکارهای افزایش سرمای کولر آبی

راهکارهای مختلفی برای افزایش سرمای کولرهای آبی وجود دارد.
کد خبر: 45822
آموزش مرحله به مرحله راه اندازی کولر آبی | راهکارهای افزایش سرمای کولر آبی

راه اندازی کولر آبی یکی از دغدغه های آدم ها با شروع فصل گرماست. بسیاری افراد کار راه اندازی کولر آبی را خودشان انجام داده و برخی دیگر آن را به متخصصین می سپارند. راه اندازی کولر آبی کار چندان پیچیده ای نیست و فقط باید برخی ترفندهای مخصوص این کار را بلد باشید.

اولین قدم برای آموزش سرویس کولر آبی این است که قبل از هرکاری از خاموش بودن کولر مطمئن شوید و برق آن را از فیوز یا دوشاخه قطع کنید.

برای اطمینان از برق‌دار نبودن کولر با فازمتر بدنه کولر را تست کنید و اگر برق نداشت مراحل بعدی را انجام دهید. حتما نکات ایمنی را در طول سرویس رعایت نمایید.

عوض کردن پوشال ها

پوشال های کولر آبی محل مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها می‌باشد. این قارچ‌ها و باکتری‌ها در طول فصل زمستان بین بافت‌های پوشال بوجود آمده و هنگامیکه آب روی پوشال‌ها جاری می شود بوی ناخوشایندی از کولر متصاعد می‌شود، پس بهتر است که هر سال و البته بنا به کیفیت پوشال و رسوبات آب شهر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

با توجه به قیمت پایین پوشال‌ها، توصیه ما تعویض کردن سالیانه آنهاست. هنگام خرید پوشال کولر آبی حتما به سایز و ظرفیت کولر خود دقت کنید.

قبل از تعویض پوشال، ابتدا آنها را خیس کرده و بعد در محل مناسب خود بگذارید و سپس نگهدارنده‌ها را روی آن قرار دهید.

سرویس موتور کولرهای آبی

در میان اخبار

کولر آبی دارای دو قسمت پمپ آب و الکتروموتور می‌باشد، هرچه این دو بخش سالمتر باشند کولر عملکرد بهتری داشته مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

برای سرویس این بخشها ابتدا گرد و غبار آنها را تمیز و سپس قسمتهای متحرک و محورهای آنها را روغنکاری کنید. این کار باعث کاهش اصطکاک بین قطعات شده و مصرف انرژی و سر و صدا را کاهش و عمر قطعات را افزایش خواهد داد.

قبل از روشن کردن توربین را چند دور بچرخانید تا روان شود. بعد از روشن کردن دورهای مختلف موتور را تست کنید.

بازدید تسمه کولر

تسمه کولر را بازدید و از میزان کشش تسمه اطمینان حاصل کنید، در صورت خراب بودن، آن را نیز تعویض نمایید.

سرویس پمپ آب:

نکته مهم دیگر، تمیز بودن مخزن آب است. باید دقت داشت که در زمان کارکرد کولر به دلیل مکش هوا از بیرون، بخشی از آلودگی‌ها و گردوغبار وارد آن شده و در مخزن آب رسوب می‌کند که می‌تواند مشکلاتی را برای پمپ آب ایجاد کرده و در دراز مدت نیز منجر به پوسیدگی و سوراخ شدن کف کولر می‌گردد، پس در زمان سرویس، حتما آب مخزن را خالی نموده و کف کولر را با برس شستشو داده و تمامی رسوبات را خارج کنید، مجددا آب را وارد مخزن کولر کرده و شناور را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید و سپس کولر را روشن کنید.

نصب سایبان مناسب

آخرین نکته در سرویس کولر آبی نصب سایبان است.

بدنه کولر آبی فلزی بوده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، با داغ شدن بدنه بازده کاهش می‌یابد. می‌توان با نصب یک سایبان مناسب برای کولر از گرم شدن آن بر اثر تابش نور خورشید جلوگیری نمود. نصب سایه‌بان برای کولر آبی می‌تواند در بهبود راندمان آن تاثیر زیادی داشته باشد.

همانطور که بیان شد سرویس کولر آبی دارای نکاتی مهمی هست که باید به آنها توجه داشت. علاوه بر این به دلیل داشتن قطعات الکترومکانیکی مختلف و وجود برق در کنار آب و فلز ممکن است سرویس کولر آبی خطراتی را به همراه داشته باشد. کارشناسان فنی «بسپارش به ما» در تمامی روزهای هفته آماده انجام سرویس کولر آبی شما هستند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4yogda
منبع خبر: ایرنا

پربیننده ترین




اخبار داغ