حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان| احکام حقوق بازنشستگان

زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان | خبر مهم وزیر کار درباره همسان‌ سازی حقوق

وزیر کار در پاسخ به این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، توضیح داد.
کد خبر: 44286
زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان | خبر مهم وزیر کار درباره همسان‌ سازی حقوق

حقوق بازنشستگان در سال 1403 با افزایش 20 درصدی مواجه شده است. افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال 1402 بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند. حداقل حقوق بازنشستگان در سال 1403 به 10 میلیون تومان رسیده است. افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید از پایان اردیبهشت ماه اعمال شد و ما به التفاوت حقوق در ماه خرداد به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

وزیر کار در تازه‌ترین اظهارنظر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی باید تامین منابع صورت بگیرد.

به گفته صولت مرتضوی، مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته است که نیازمند زمان است، اما هرچه که پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا خواهد شد.

در میان اخبار

او همچنین در اظهارنظر دیگری در پاسخ به این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، عنوان کرده؛ باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شده؛ تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال ۱۴۰۳ خواهد بود. هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3npq5x
منبع خبر: خبرآنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ