هواشناسی| هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هواشناسی| بارش شدید باران در این استان‌ها | پیش بینی بارش برف بهاری در کشور

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما در برخی مناطق کشور تا شنبه آینده خبر داد و اعلام کرد: یکشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود.
کد خبر: 30901
هواشناسی| بارش شدید باران در این استان‌ها | پیش بینی بارش برف بهاری در کشور

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز پنجشنبه، 23 فروردین اغلب مناطق کشور بارندگی خواهند داشت و روند دما به ویژه در نیمه شمالی کاهشی است. طبق اطلاعیه هواشناسی سامانه بارشی در تعطیلات عید فطر کشور را فراگیر می گیرد. 

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان  هواشناسی امروز پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، رعدوبرق در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع شده، ولی در سایر مناطق ذکر شده و همچنین در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.

بارش‌ها روز گذشته بیشتر در استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، شمال و شرق خوزستان، برخی نقاط چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویراحمد شدت داشت و آن‌طور که پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز‌، پنجشنبه، 23 فروردین ضمن اینکه اغلب مناطق بارندگی را تجربه خواهند کرد، شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، اردبیل، گیلان و گلستان و روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مازندران خواهد بود.

در شمال غرب، مناطقی از غرب، دامنه‌های البرز، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در میان اخبار

بنابر این گزارش، از پنجشنبه تا شنبه دما در نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

همچنین برای روز پنجشنبه به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در اکثر مناطق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. روز جمعه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در تهران تا جمعه با فعالیت سامانه بارشی دیگر آسمانی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در سطح استان مورد انتظار است.

هوا سرد می شود؟

مرتضی ضرابی، کارشناس هواشناسی با اشاره به صدور هشدار نارنجی در گفتگو با شبکه خبر بیان کرد: «فعالیت سامانه بارشی فردا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز،‌ شمال شرق و شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور خواهد بود. طی فردا جمعه تا شنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.»




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/36bjlz
منبع خبر: همشهری

پربیننده ترین




اخبار داغ