هواشناسی| هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هواشناسی| آغاز بارش باران در این استان‌ها از فردا |پیش‌بینی بارش برف در تهران

طبق اطلاعیه  هواشناسی فردا (جمعه ۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب‌غرب کشور سبب بارش می‌شود
کد خبر: 13852
هواشناسی| آغاز بارش باران در این استان‌ها از فردا |پیش‌بینی بارش برف در تهران

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش برف، باران در دو روز آینده هشدار داد.  طبق اطلاعیه  هواشناسی فردا (جمعه ۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب‌غرب کشور سبب بارش می‌شود. اداره کل هواشناسی استان تهران نیز از بارش برف و باران در پایتخت، خبر داد.  تازه ترین اطلاعیه سازمان هواشناسی را در ادامه می خوانید.

بارش باران این استان‌ها را غافلگیر می‌کند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، از ورود سامانه بارشی به ایران طی روز جمعه (۲۵ اسفند) خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: «براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود. همچنین، روز جمعه (۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور سبب بارش می‌شود.»

وی ادامه داد: شنبه (۲۶ اسفند) سامانه بارشی تقویت می‌شود و در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران، وزش باد، گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف می‌شود و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (۲۷ اسفند) در اغلب مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود. امروز نیز خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ اسفند) نیمه ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۵ اسفند) قسمتی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دما ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا زنجان و شهرکرد با کمینه ۲- و ۴- درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

پیش‌بینی بارش برف در تهران

 

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از روز جمعه (۲۵ اسفند) تا شنبه (۲۶ اسفند) بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بارش برف و احتمال تگرگ در استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به منع از سفر‌های غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودرو‌ها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/399w97
منبع خبر: ایسنا

پربیننده ترین




اخبار داغ