پیمان معادی| پیمان معادی و همسرش| همسر پیمان معادی

انتقام سخت پیمان معادی از ناظم دوران مدرسه اش| دل بینندگان افعی تهران خنک شد

پیمان معادی خاطره سال‌ها تنبیه بدنی شدید و تحقیرآمیز در مدارس را تلافی کرد.
کد خبر: 39770
انتقام سخت پیمان معادی از ناظم دوران مدرسه اش| دل بینندگان افعی تهران خنک شد

پیمان معادی بازیگر و کارگردان سینما متولد نیویورک است که پدر و مادر ایرانی او ساکن آمریکا بودند و بعد از تولد پیمان در سن 5 سالگی اش به ایران بازگشتند. پیمان معادی در سال ۱۳۸۴ با همسرش فرانک قوانلو ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک دختر بنام باران و یک پسر بنام رایان است. این خانواده بخاطر تابعیت آمریکایی و ایرانی پدر بین لس آنجلس و ایران در رفت و آمدند.

در قسمت جدید سریال افعی تهران، پیمان معادی با ناظم مدرسه اش در دوران راهنمایی ملاقات می کند که بابت تنبیه بدنی انتقام سختی از او می گیرد.

این سکانس عجیب که ساخته شدنش در سریالی ایرانی جزو موارد کم‌سابقه است حسی دوگانه از ترحم و خشم در مخاطب برمی‌انگیزد. خاطره سال‌ها تنبیه بدنی شدید و تحقیرآمیز در مدارس، فحش و توسری و کف‌دستی، خاطره تلخ مشترک چند نسل است که متأسفانه هنوز هم گاه به گاه با انتشار ویدئویی دردناک از درون یک مدرسه دورافتاده معلوم می‌شود رایج است و بر خلاف تصور ما این عادت‌های تنبیه بدنی و فحش به کودکان دانش‌آموز از بین نرفته، بلکه فقط دور از چشم‌ها اتفاق می‌افتد.

البته دانش‌آموزان این دوره هم با سی چهل سال پیش فرق کرده‌اند که سربه‌زیر و ترس‌خورده بودند و پذیرای تنبیه. اما کاری که شخصیت اصلی سریال در این صحنه با ناظم دوران کودکی‌اش می‌کند از یک سو دل بیننده را خنک می‌کند و از یک سو او را به فکر وامی‌دارد که مگر پیرمردی چون او زدن دارد؟ مقصر اصلی کیست؟ با یادی از کیومرث پوراحمد که در سریال فراموش‌نشدنی «قصه‌های مجید» و چند نوشته‌اش به خشونت سیستم آموزشی اشاره و اعتراض کرده بود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4yjk8j

پربیننده ترین




اخبار داغ