کرونا| کرونا جدید| علائم سویه جدید کرونا

خبر فوری؛ شناسایی سویه جدید و خطرناک کرونا در ایران|علائم سویه جدید کرونا

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه‌ جدید کرونا در ایران خبرساز شد.
کد خبر: 9943
خبر فوری؛ شناسایی سویه جدید و خطرناک کرونا در ایران|علائم سویه جدید کرونا

رئیس انستیتو پاستور ایران از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به J.N.۱ خبر داد و اظهار کرد: سویه غالب کرونا در جهان سویه‌ای جهش یافته به نام جی‌ان‌وان است که حدود ۶۰ درصد در آمریکا شیوع دارد و در ایران نیز اولین مورد ابتلا به این سویه کرونا شناسایی شده است.

رحیم سروری از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به J.N.۱ خبر داد و اظهار کرد: سویه غالب کرونا در جهان سویه‌ای جهش یافته به نام جی‌ان‌وان است که حدود ۶۰ درصد در آمریکا شیوع دارد و در ایران نیز اولین مورد ابتلا به این سویه کرونا شناسایی شده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: مردم نباید نگرانی خاصی از بابت این سویه کرونا داشته باشند، زیرا علائم مربوط به آن خفیف و مشابه سرماخوردگی است.

در میان اخبار

واکنش مینو محرز به شناسایی اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا

مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی درباره شناسایی اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به JN۱ می‌گوید: این زیرسویه علی‌رغم سرعت شیوع مرگ و میر ندارد، هرچند که برای گروه‌های پرخطر که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف ایمنی بدن هستند و خصوصا در سالمندان و کودکان می‌تواند خطرناک باشد. علائم این زیرسویه شامل تب و لرز و سرفه و همان علائم شایع بیماری‌های تنفسی است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4vo7j3
منبع خبر: ایسنا

پربیننده ترین




اخبار داغ