محسن شریفیان | کنسرت محسن شریفیان | آهنگ های محسن شریفیان

غوغای محسن شریفیان صداتو در جهان | آلبوم موسیقی شریفیان در میان 10 اثر برگزیده جهان

آلبوم موسیقی «لوکا» اثر محسن شریفیان به عنوان یکی از ۱۰ آلبوم برگزیده در بخش بَگپایپ (نی‌انبان) جهان، توسط مجله «سانگ‌لاینز» در ماه مه ‌۲۰۲۴ انتخاب و معرفی شد.
کد خبر: 45664
غوغای محسن شریفیان صداتو در جهان | آلبوم موسیقی شریفیان در میان 10 اثر برگزیده جهان

محسن شریفیان آهنگساز شناخته شده کشورمان است که اخیرا به عنوان داور مسابقه صداتو با اجرای محسن کیایی مورد توجه اهالی هنر قرار گرفت. محسن شریفیان نوازنده‌ نی‌انبان است با گروه لیان سال هاست تلاش می کند که موسیقی جنوب ایران را در داخل و البته خارج از کشور معرفی کند. اجراهای محسن شریفیان در فستیوال‌های مختلفِ دنیا که گاه‌گاهی برایش جوایز و افتخاراتی نیز به همراه داشته و کنسرت‌های منظمش در تهران و شهرستان‌ها همواره با استقبال روبرو بوده است.

آلبوم موسیقی «لوکا» اثر محسن شریفیان به‌عنوان یکی از ۱۰ آلبوم برگزیده در بخش بگ‌پایپ (نی‌انبان) جهان، توسط مجله سانگ لاینز در ماه مه۲۰۲۴ انتخاب و معرفی شد. مجله «سانگ‌لاینز» (Songlines) یک مجله موسیقایی با گستره فعالیت در موسیقی جهان است که در بریتانیا به‌صورت الکترونیک و فیزیکی منتشر می‌شود. معرفی آثار موسیقی در گونه‌های مختلف از دیرباز تا موسیقی‌های جدید، انتخاب بهترین آلبوم‌های موسیقی دنیا، معرفی هنرمندان این عرصه و اعطای جایزه سال از اهم فعالیت‌های این نشریه است. آلبوم دیوی اسپیلان ایرلندی نوازنده بگ پایپ و برنده جایزه گرمی، نیز در میان برگزیدگان مجله «سانگ‌لاینز» است. کریس ویلسی ژورنالیست این مجله، محسن شریفیان و آلبوم «لوکا» را چنین توصیف می‌کند: «شریفیان، نوازنده چند‌سازو آهنگساز متولد استان بوشهر در جنوب ایران، از مهم‌ترین هنرمندان آن کشور در حفظ و ترویج موسیقی و رقص محلی سنتی است. نی‌انبان او نقش برجسته‌ای را در این مجموعه فوق‌العاده بازی می‌کند؛ جایی که ریتم‌های کوبه‌ای، زیرملودی‌های مست‌کننده فضای خیال انگیزی را می‌سازند.»

مجله‌ بین‌المللی «سانگ لاینز» در سال۱۹۹۹ در انگلستان راه‌اندازی شده است. این نشریه به‌طور تخصصی به بررسی موسیقی نواحی مختلف جهان می‌پردازد. آلبوم «لوکا»، تجربه سال‌ها اجرای گروه موسیقی «لیان» با سرپرستی محسن شریفیان است که در آخرین روزهای سال۱۴۰۰ روانه بازار موسیقی کشور شد. محسن شریفیان در روز رونمایی از این آلبوم گفته بود: «زمانی که آواهای رام‌کُننده موج‌ها و بادها را به روایت ناخداها و دریانوردهای جنوب دنبال می‌کردم، به نغمه‌های دیگری در کرانه‌های خشک خلیج‌فارس رسیدم! هجاهای بیابان‌گردی که کارشان رام کردن شترها بود. پایش که بیفتد شتر، بدمست می‌شود! بدتر از هر جهازِ در موجی، وحشی‌تر از هر دریایی! در کهن بندر بوشهر به شتر، «لوک» و به ساربانش، «جت» می‌گویند. جت‌ها، لوک‌ها را با ترانه راه می‌بردند… گفت‌وگویی به رسم دریا و ساحل!» نوزدهمین اثر مولتی‌مدیای محسن شریفیان نوازنده و پژوهشگر بوشهری حاوی ۱۰قطعه منتخب از محبوب‌ترین قطعات گروه موسیقی «لیان» است و ترانه‌های آن از میان شعرهای شاعران فولک جنوبی انتخاب شده‌ است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4pbwyo

پربیننده ترین




اخبار داغ