گوشت| گوشت وارداتی| گوشت فاسد

کشف 70 تن گوشت وارداتی فاسد در شهرری | ارزش ۲۸ میلیارد تومانی این کالاهای قاچاق کشف شده

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به کشف بیش از ۷۰ تن گوشت وارداتی فاسد گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۲۸ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.
کد خبر: 47561
کشف 70 تن گوشت وارداتی فاسد در شهرری | ارزش ۲۸ میلیارد تومانی این کالاهای قاچاق کشف شده

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به توقیف 23 دستگاه کامیون حامل گوشت وارداتی فاسد در انباری در محدوده شهرری شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه محرز شد 23 دستگاه کامیون حامل گوشت‌های وارداتی با تاریخ تولید 06/06/2024 میلادی و مهلت انقضای 72 ساعت که از کشور مغولستان به ایران وارد شده علی‌رغم فاسد بودن در فرودگاه پیام استان البرز بارگیری شده و در سردخانه‌ای در شهرری در حال تخلیه است.

سرهنگ افشاری افزود: در بررسی اولیه و برابر نظر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ری مشخص شد تمامی گوشت‌های مکشوفه فاسد و فاقد قابلیت مصرف انسانی است.

در میان اخبار

وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات تکمیلی مشخص شد گوشت‌ها از نوع گوسفندی وارداتی با تخصیص ارز دولتی بوده و توسط شرکتی از کشور مغولستان به ایران وارد، پس از تخلیه در فرودگاه پیام استان البرز به جهت عدم تائید دامپزشکی کرج و مسامحه و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته توسط عوامل اجرایی مستقر در محل، ساعت‌ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرمای شدید نگهداری که موجب فساد محموله شده و علی‌رغم مخالفت رانندگان کامیون‌ها از بارگیری گوشت‌های فاسد با اصرار نماینده شرکت گوشت‌ها با پلمب شرکت به این سردخانه حمل شده است.

این مقام انتظامی گفت: کالاهای کشف شده شامل مقدار 70 تن گوشت وارداتی فاسد بوده که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه نمایندگان شرکت مربوطه به مرجع قضائی معرفی و تمامی گوشت‌های فاسد نیز معدوم شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از 28 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: شهروندان حتماً کالاهای وارداتی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و به کیفیت، استاندارد آن و تاریخ مصرف و انقضاء نیز توجه کنند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4mmzyb
منبع خبر: تسنیم

پربیننده ترین




اخبار داغ