طرز تهیه کیک| طرز تهیه کیک خوشمزه| طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه دریم کیک | یک کیک شکلاتی بسیار خوشمزه و مدرن

دریم کیک نوعی کیک دابل شکلاتی بسیار خوشمزه و مدرن است که این روزها بسیار مشهور شده است و می‌توانید آن را با روشی آسان در منزل تهیه کنید.
کد خبر: 50434
طرز تهیه دریم کیک | یک کیک شکلاتی بسیار خوشمزه و مدرن

طرز تهیه کیک به عنوان یکی از میان وعده های خوشمزه، برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که کیک را از قنادی ها نمی خرند بلکه طرز تهیه کیک را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه کیک می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن کیک از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید.

همانطور که می دانید کیک های شکلاتی یکی از محبوب‌ترین کیک¬ها در دنیا هستند. بعید است کسی پیدا شود که بتواند به کیک شکلاتی نه بگوید. حتی کسانی که عاشق شکلات هم نیستند، معمولاً دست رد به سینه یک برش کیک شکلاتی نمی زنند. دریم کیک که دستور پخت آن این روز‌ها خیلی وایرال شده است، ترکیبی از کیک شکلاتی خیس با کاسترد شکلاتی و گاناش است که طعم بی‌نظیری دارد. اگر عاشق شکلات هستید، شک نکنید که این کیک مخصوص شماست. دریم کیک نوعی کیک دبل چاکلت است که با خوردن آن انگار در استخری از شکلات غرق شده‌اید! اگر دوست دارید این دریم کیک خوشمزه و هیجان‌انگیز را در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کیک شکلاتی

آرد سفید شیرینی: ۹۰ گرم
شکر: ۱۵۰ گرم
پودر کاکائو: ۳۵ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
شیر: ۷۵ گرم
روغن مایع: ۲۵ گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
قهوه فوری: یک دوم قاشق چای‌خوری
آب ولرم: ۷۵ گرم
نمک: ۱ پنس
بکینگ پودر: ۲ گرم

مواد لازم برای تهیه کاسترد شکلاتی
شیر: ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
شکر: ۷۰ گرم
نشاسته ذرت: ۲۲ گرم
شکلات تلخ: ۵۰ گرم
نمک: ۱ پنس
وانیل: یک هشتم قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی
خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای: ۱۰۰ گرم

در میان اخبار

برای لایه رویی کیک
شکلات ذوب شده: به میزان لازم
پودر کاکائو: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این دریم کیک خوشمزه شکلاتی ابتدا باید کیک شکلاتی را آماده کنید. آرد، بکینگ پودر، وانیل، نمک، شکر و پودر کاکائو را داخل یک کاسه مناسب بریزید و خوب هم بزنید، سپس تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد روغن مایع و شیر را اضافه کنید و مواد را از یک جهت هم بزنید. در آخر پودر قهوه را با آب ولرم مخلوط کنید و به مایه کیک اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. داخل یک قالب گرد ۲۰ سانتی کاغذ روغنی پهن کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس قالب را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه کیک خنک شد، اجازه بدهید کاملا سرد شود، سپس کیک را از قالب خارج کنید. یک ظرف گرد که اندازه کیک باشد را انتخاب کنید و کیک را داخل ظرف بگذارید. کمی شیر یا شیر کاکائو روی کیک بمالید تا کیک خیس شود.

حالا باید لایه دوم را درست کنیم. برای درست کردن کاسترد شکلاتی ابتدا شیر را داخلی یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا گرم شود. زرده تخم مرغ، شکر، نشاسته ذرت، وانیل و نمک را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. وقتی شیر داغ شود، کم کم شیر داغ را به مایه بالا اضافه کنید و خیلی فوری هم بزنید تا شیر به خوبی با مواد مخلوط شود. حالا مواد را روی اجاق گاز بگذارید و با حرارت کم مدام هم بزنید تا مایه به غلظت برسد و بعد اجاق گاز را خاموش کنید. در آخر شکلات تخته‌ای را به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات حل شود. حالا کاسترد را روی کیک شکلاتی بریزید و با قاشق یا کاردک روی کاسترد را صاف کنید و ظرف کیک را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود.

برای درست کردن لایه سوم، ابتدا خامه صبحانه را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه بریزید و شکلات تخته‌ای را که از قبل ذوب کرده‌اید، به آن اضافه کنید و خوب خامه و شکلات را هم بزنید تا به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا گاناش آماده را روی لایه کاسترد بریزید و با قاشق روی مواد را صاف کنید. در آخر شکلات ذوب شده را روی لایه رویی بریزید و با پشت قاشق کاملا مواد را صاف کنید و برای تزیین مقداری پودر کاکائو روی کیک الک کنید. ظرف دریم کیک را به مدت ۲ تا ۳ ساعت یخچال بگذارید تا حسابی خنک شود و خودش را بگیرد. بعد از این مدت زمان، دریم کیک خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4jmvnl
منبع خبر: فرارو

پربیننده ترین




اخبار داغ