علیرضا قربانی| علیرضا قربانی و همسرش| همسر علیرضا قربانی

اجرای با شکوه آهنگ معروف ای ایران توسط علیرضا قربانی در تخت جمشید| علیرضا قربانی کار ناتمام بنان را تمام کرد

علیرضا قربانی با خواندن آهنگ معروف «ای ایران» در تخت جمشید کار ناتمام بنان را تمام کرد.
کد خبر: 48858
اجرای با شکوه آهنگ معروف ای ایران توسط علیرضا قربانی در تخت جمشید| علیرضا قربانی کار ناتمام بنان را تمام کرد

علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی ایرانی متولد 15 بهمن 1350 است. علیرضا قربانی فعالیت حرفه‌ای خود را در دهه ۷۰ به عنوان خواننده ثابت ارکستر ملی ایران پس از کناره‌گیری محمدرضا شجریان آغاز کرد. علیرضا قربانی تیراژ سریال های تاریخی معروفی از جمله شب دهم، مدار صفر درجه و کیف انگلیسی را منتشر کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. اجراهای متعدد علیرضا قربانی در فستیوال‌های موسیقی بزرگ جهان و برگزاری کنسرت‌های موفق و پربیننده در داخل و خارج از کشور باعث شده که او به عنوان شجریان دوم شناخته شود.

علیرضا قربانی با خواندن آهنگ معروف «ای ایران» در تخت جمشید کار ناتمام بنان را تمام کرد. آهنگی که ریتم و ترانه حماسی‌اش در کنار شکوه پارسه بیشتر به چشم می‌آید.

آن سال نیرو‌های متفقین تهران را اشغال کرده بودند. یک سرباز انگلیسی به یک افسر نظامی ایران سیلی محکمی زد. ایران در اشغال انگلیس بود و افسر ایرانی به ناچار سکوت کرد. حسین گل گلاب این صحنه را دید. او گفت: کار ما به اینجا رسیده که سرباز اجنبی توی گوش نظامی ایرانی می‌زند؟ سپس شعر «ای ایران» را نوشت. روح‌الله خالقی هم روی آن آهنگی ساخت و غلامحسین بنان اجرا کرد.

در میان اخبار

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4jmr9k

پربیننده ترین




اخبار داغ