سود بانکی| نرخ سود بانکی| سود بانکی 1403

مقایسه نرخ سود بانک ها در سال 1403 | کدام بانک سود بیشتری پرداخت می کند؟

سود بانکی به نسبت میزان سپرده گذاری و نوع سپرده گذاری هم متفاوت است.
کد خبر: 46882
مقایسه نرخ سود بانک ها در سال 1403 | کدام بانک سود بیشتری پرداخت می کند؟

سود بانکی به سودی گفته می شود که بانک ها به سپرده های بانکی می دهند. سود بانکی در بانک های مختلف با هم فرق دارد و بر اساس فرمول های مختلف محاسبه می شود. سود بانکی به نسبت میزان سپرده گذاری و نوع سپرده گذاری هم متفاوت است.

بانک آینده
نرخ سود سپرده‌های بانک آینده برای مبالغ زیر ۵۰ میلیون تومان ۲۲.۵ درصد، برای ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان ۲۳ درصد، برای ۵۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۲۴ درصد و برای سه میلیارد و و ۵۰۰ میلیون تومان تا هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۲۵ درصد است. این نرخ به همین شکل برای مبالغ بالاتر به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و سقف آن ۳۰ درصد است.

بانک اقتصادنوین
نرخ سود سپرده در این بانک برای مبالغ بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۲۴ درصد با زمان ماندگاری یک ماه است. اگر سپرده‌گذاران سپرده خود را قبل از یک ماه برداشت کنند، سودی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

بانک ایران زمین
به طور کلی نرخ سود سپرده‌های بانک ایران زمین ۲۲.۵ درصد است که بعد از یک ماه قابلیت برداشت دارد. همین‌طور صندوق‌های درآمد ثابت این بانک سودی ۲۷ درصدی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند.

بانک پارسیان
بانک پارسیان نرخ‌های سود خود را بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی اعلام کرد. در این بانک نرخ سود سپرده یک‌ساله ۲۰.۵ درصد، نرخ سود سپرده دوساله ۲۱.۵ درصد و نرخ سود سپرده سه‌ساله ۲۲.۵ درصد بوده و حداقل مدت‌زمان ماندگاری سپرده نیز یک ماه است.

بانک پاسارگاد
این بانک برای سپرده‌های زیر یک میلیارد تومان نرخ ۲۴ درصدی و برای سپرده‌های بیشتر از یک میلیارد تومان نرخ ۲۷ درصدی و ۲۸ درصدی پرداخت می‌کند که تفاوت این نرخ‌ها به زمان ماندگاری آنها بستگی دارد.

بانک سپه
سود سپرده در بانک سپه برای مبالغ کمتر از یک میلیارد تومان ۲۲.۵ درصد و حداقل با ماندگاری یک ماه است. این بانک برای مبالغ بالای یک میلیارد با نرخ ۲۶ درصد سود می‌دهد و اصل سپرده بعد از سه ماه قابل برداشت است.

بانک گردشگری
نرخ‌های سود سپرده در بانک گردشگری ۲۷ درصد و ۲۸ درصد است که این تفاوت به مدت‌زمان سپرده‌گذاری ربط دارد.

بانک مسکن
حداکثر سودی که در بانک مسکن به سپرده‌ها تعلق می‌گیرد، ۲۸ درصد است که پرداخت این سود در دو مرحله به صورت ۱۸ درصد و ۱۰ درصد واریز می‌شود.

بانک ملت
نرخ سود رایج در بانک ملت ۲۲.۵ درصد  است. با وجود این، این بانک به برخی از سپرده‌ها سود ۲۴.۵ درصدی نیز می‌دهد.

بانک کارآفرین
بانک کارآفرین برای سپرده‌های شش‌ماهه نرخ سود ۲۷ درصدی در نظر می‌گیرد

بانک کشاورزی
نرخ سود سپرده این بانک ۲۶ درصد است که پس از سه ماه می‌توان سپرده را از بانک برداشت کرد.

این نرخ‌ها در شرایطی است که نرخ سود اعلامی از سوی بانک مرکزی ۲۲.۵ درصد است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4jmjjl
منبع خبر: تجارت نیوز

پربیننده ترین




اخبار داغ