دستور پخت| دستور پخت پلو| دستور پخت ونوشک پلو

دستور پخت ونوشک پلو | غذای خوشمزه کرمانشاهی که سرشار ویتامین است

ونوشک پلو یک غذای بسیار خوشمزه و پرخاصیت است. گیاه ونوشک که به آن بنه یا پسته کوهی هم گفته می‌شود بیشتر در استان کرمانشاه رشد می کند.
کد خبر: 46279
دستور پخت ونوشک پلو | غذای خوشمزه کرمانشاهی که سرشار ویتامین است

دستور پخت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند برخی از غذاها را برای اولین بار در خانه درست کنند بسیار مهم است. دستور پخت برای کنترل کیفیت و کمیت غذا بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه‌های تهیه غذا و مواد لازم برای تهیه آن در همین رسپی ها اعلام می شود. دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت ونوشک پلو را به شما خواهیم گفت. 

ونوشک پلو یک غذای بسیار خوشمزه و پرخاصیت است. گیاه ونوشک که به آن بنه یا پسته کوهی هم گفته می‌شود بیشتر در استان کرمانشاه رشد می کند و میوه های آن سفت و به رنگ قرمز است و پس از رسیدن قهوه ای رنگ می شود. از میوه ونوشک می توانید برای چاشنی غذا استفاده کنید، همچنین خورشت ونوشک و ترشی نیز از آن درست می کنند. پوسته بیرونی ونوشک یا پسته کوهی در جوانی سبز رنگه و گفته می شود خواص ونوشک شبیه خواص پسته آجیل است.

از جمله خواص ونوشک می توانیم به درمان کم خونی اشاره کنیم. کسانی که کم خونی دارند می توانند از این میوه در پختن برخی غذاها استفاده کنند. یکی از خواص دیگر ونوشک درمان سردرد است. به علاوه افرادی که دچار نرمی استخوان هستند می توانند از میوه ونوشک بخورند. از آنجایی که ونوشک سرشار از ویتامین های A، B و D است، باعث تقویت اعصاب و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4djzzw

پربیننده ترین




اخبار داغ