رضا داوودنژاد| رضا داوودنژاد درگذشت| همسر رضا داوودنژاد| تشییع رضا داوودنژاد

آخرین سکانس رضا داوودنژاد با بازیگران | بازیگران و اهالی سینما در مراسم خاکسپاری رضا داوودنژاد چه گفتند؟

جمع زیادی از اهالی سینما و دوستداران رضا داودنژاد برای وداع با این هنرمند و همدردی با خانواده این هنرمند به خانه سینما آمدند.
کد خبر: 23806
آخرین سکانس رضا داوودنژاد با بازیگران | بازیگران و اهالی سینما در مراسم خاکسپاری رضا داوودنژاد چه گفتند؟

رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون و همسر غزل بدیعی درگذشت. رضا داوودنژاد با بازی در فیلم های پدرش شناخته شد. مخاطبان دهه 60 با سریال پشت کنکوری ها با رضا داوودنژاد خاطره دارند. رضا داوودنژاد سالها پیش عمل پیوند کبد انجام داد و در این رابطه کبد عسل بدیعی خواهر همسرش بعد از فوت ناگهانی به او جان دوباره داد.

مراسم تشییع این بازیگر سینما و تلویزیون که شامگاه ۱۳ فروردین‌ماه براثر عفونت خونی از دنیا رفت، حدود ساعت ۹ صبح شنبه، ۱۸ فروردین آغاز شد. پیکر زنده یاد رضا داوودنژاد پس از خواندن نماز میت به سمت بهشت زهرا و آرامگاه ابدی او بدرقه شد.

جمع زیادی از اهالی سینما و دوستداران رضا داودنژاد برای وداع با این هنرمند و همدردی با خانواده این هنرمند به خانه سینما آمدند.

یک سال قبل در چنین روزی -۱۸ فروردین ماه - اهالی سینما گردهم آمدند تا با کیومرث پوراحمد، کارگردان سرشناس سینما که با مرگی دور از انتظار همکارانش را در شوک فرو برد وداع کنند و حالا امسال در همان روز به خانه سینما آمدند تا رضا داودنژاد را که ۶ روز قبل از دنیا رفته به خانه ابدی بدرقه کنند.

مراسم تشییع این بازیگر سینما و تلویزیون که شامگاه ۱۳ فروردین‌ماه براثر عفونت خونی از دنیا رفت، حدود ساعت ۹ صبح شنبه، ۱۸ فروردین آغاز شد.

کامران ملکی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در ابتدا با اشاره به خوش‌رویی همیشگی رضا داودنژاد گفت: رضا از تبار خانواده بود و امروز خانواده در مورد رضا صحبت می‌کنند.

او سپس از بدیعی، پدر همسر این بازیگر دعوت کرد تا آغازگر سخنرانی‌های مراسم باشد.

وی با خواندن شعری گفت: برای منِ داغدار و داغ‌دیده در عین سختی کلامی، مایه مباهات است که دوباره در جمع شما سخن بگویم. این بار سوگ نامه‌ام در رثای فرزندی بی‌نظیر و انسانی والا و دامادی بی نهایت پرمهر و یکرنگ همچون فرزند است. درباره جان جانان سخن گفتن هم راحت است و هم دشوار. راحت چون جامعه او را بخاطر آثار و چهره خندانش می‌شناختند و سخت است چون در ضمیر او ده‌ها خصلت بارز انسانی و الهی وجود داشت. برای پدر و تمام خانواده‌های پدری و مادری یاری ارزشمند بود. اسطوره زندگی‌اش پدر بود و برای یار دلبندش تا لحظه آخر همراه.

در ادامه‌ مونا داودنژاد با اشاره به اینکه هرگز باور نمی‌کرد اینجا بایستد، گفت: با رضا مصائب ما شیرین بود حتی قبل از مصائب شیرین. مامان اتی به ما یاد داده بود که عاشق به باشیم و می‌دانم که مامان اتی و مادرش، عسل و خیلی از دوستانش الان منتظرش هستند.

در بخشی دیگری از مراسم تشییع، پژمان بازغی رییس انجمن بازیگران خانه سینما با حضور در پشت تریبون به حاضران و خانواده داودنژاد تسلیت گفت.

رضا یک کپی برابر اصل از خود ما بود

نیما حسنی نسب، منتقد سینما نیز گفت: رضا یک کپی برابر اصل و یک نسخه دقیق از خود ما بود. ما یک ربع قرن به زندگی خانواده داودنژاد دعوت شدیم. انگار با آنها دوست شدیم. هر بار یکی از این خانواده می‌رود، انگار یکی از خانواده ما رفته است. کاش این اتفاقات همه اش فیلم بود. کاش حالا که کنار پیکر رضا ایستاده‌ایم باز هم جادوی سینما به دادمان می‌رسید. ولی زور مرگ از طاقت آدمیزاد بیشتر است. ما به معنای واقعی داغدار هستیم.

علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما ضمن عرض تسلیت خانواده سینما به یک خانواده سینمایی اظهارکرد: از طرف هیات مدیره خانه سینما و همه صنوف سینمایی این مصیبت را تسلیت عرض می‌کنم. امیدواریم امسال سال قشنگ تری باشد و سینمای شاداب‌تر و پربارتری داشته باشیم. از همه کسانی که همراهی و همدلی کردند ممنونم. برای آقای داودنژاد و خانواده‌شان آرزوی صبر و سلامتی داریم.

در بخشی دیگر سجاد سپهری زاده پسرعمه رضا داودنژاد گفت: رضا دردانه خانواده بود و وقتی اسم او می‌آید کلی خاطره به یاد همه می‌آید. رضا خیلی قبل‌تر از بیماری قوی بود و تنها درسی که از او میتوانم بگیرم همین قوی بودن است.
او از خانه سینما و معاونت سینمایی برای همراهی ها در برگزاری مراسم قدردانی کرد.

محسن امیریوسفی، رییس کانون کارگردانان سینمای ایران نیز گفت: سال گذشته همین روزها کیومرث پوراحمد را به خاک سپردیم و امسال سوگوار رضا هستیم. رضای مهربان از کودکی در فیلم های پدرش نقش آفرینی می‌کرد. 

وی افزود: فیلم‌های علیرضا داودنژاد در کنار رضا مسیر منحصر بفرد و ماندگاری در سینمای ایران گشود که جز عشق به فرهنگ و هنر نبود و این عشق را به ما نسل تازه از راه رسیده یاد داد. ما همچنان به فیلم ساختن و کنش‌های علیرضا داودنژاد نیازمندیم. این چیزی است که رضا می‌خواست و می‌خواهد. رضا داوودنژاد تا ابد در قلب فیلم های پدرش و سینمای ایران زنده خواهد ماند.

بهمن فرمان‌آرا، داریوش فرهنگ، ابوالحسن داودی، آیدا پناهنده، منوچهر شاهسواری، مازیار میری، منیژه  حکمت، محمد کارت، فائزه عزیزخانی،حسن معجونی، مه لقا باقری، فرزاد حسنی، علیرضا تابش، محمد مهدی عسگرپور، سیروس مقدم، محسن تنابنده، داریوش فرهنگ، حسن معجونی، همایون اسعدیان، حسام نواب صفوی، آرش مجیدی، امیرحسین رستمی، حبیب ایل بیگی، عسگرپور، بیوک میرزایی، غلامرضا موسوی، رضا بنفشه خواه، حجت الله ایوبی، منصور ضابطیان، پوران درخشنده و یوسف تیموری، مهران غفوریان از جمله حاضران در این مراسم بودند.

پیکر داودنژاد پس از اقامه نماز به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4byznd
منبع خبر: ایرنا

پربیننده ترین




اخبار داغ