طرز تهیه دسر| طرز تهیه دسر تازه| طرز تهیه دسر خانگی

طرز تهیه دسر کازان دیپی | این دسر خوشمزه ترکی را برای عصرانه درست کنید

دسر کازان دیپی نوعی دسر بسیار خوشمزه و مشهور کشور ترکیه است که طعمی شبیه به کرم کارامل دارد و به دو صورت رولی و کیکی سرو می‌شود.
کد خبر: 49478
طرز تهیه دسر کازان دیپی | این دسر خوشمزه ترکی را برای عصرانه درست کنید

طرز تهیه دسر برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که دسر را از بیرون و کافه ها امتحان نمی کنند بلکه طرز تهیه دسر را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه دسر می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن دسر از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید.

کازان دیپی نوعی دسر خوشمزه و بسیار مشهور کشور ترکیه است. کازان دیپی در لغت به معنای ته دیگ است و طعمش شباهت زیادی به دسر کرم کارامل دارد. این دسر خوشمزه که دستور پخت آسانی دارد، برای پذیرایی در مهمانی‌ها بسیار مناسب است. اگر دوست دارید دسر کازان دیپی خوشمزه و خاص را با روشی آسان در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • شیر: ۱ لیتر
  • شکر: ۱ پیمانه
  • آرد سفید قنادی: ۳ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ: ۲ عدد
  • خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • شکر برای کارامل: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا زرده‌های تخم مرغ را همراه با شکر داخل یک قابلمه مناسب بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شیر با تخم مرغ و شکر مخلوط شود. در آخر نشاسته ذرت و آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا آرد و نشاسته ذرت کم کم حل شود. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و مواد را مدام هم بزنید تا کم کم مایه دسر بجوشد و به غلظت برسد. در آخر خامه صبحانه را که به دمای محیط رسیده است، همراه با وانیل به مایه دسر اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس اجاق گاز را خاموش کنید. یک ماهی تابه گود و مناسب را انتخاب کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود، سپس شکر را داخل ماهی تابه بپاشید و صبر کنید تا با حرارت کم، شکر کاراملی شود. در مرحله بعد مایه دسر را روی کارامل بریزید و اصلا هم نزنید. حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید دسر حدود ۱۵ دقیقه بجوشد، سپس اجاق گاز را خاموش کنید. بعد از اینکه دسر از حرارت افتاد، ماهی تابه را به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید تا دسر کاملا سرد شود و ببندد. بعد از این مدت زمان دسر را از یخچال خارج کنید، برش بزنید و داخل ظرف سرو بگذارید. برای تزیین می‌توانید مقداری پودر دارچین روی آن بپاشید، نوش جان.

نکات مهم

۱ـ دسر کازان دیپی در ترکیه به دو صورت رول و کیکی تهیه می‌شود. اگر بخواهید این دسر را رول کنید، باید مایه کمی داخل ماهی تابه و روی کارامل بریزید تا دسر نازک شود و بعد از خنک شدن بتوانید آن را رول کنید.

۲ـ نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر‌ها و غذا‌ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

۳ـ حتما خامه صبحانه را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4bbjgv

پربیننده ترین




اخبار داغ