طرز تهیه شربت | طرز تهیه شربت خانگی | طرز تهیه شربت نذری

طرز تهیه شربت خاکشیر نذری ماه محرم | بهترین گزینه برای جلوگیری از گرمازدگی در عزاداری‌های محرم

شربت خاکشیر یکی از محبوب‌ترین انواع شربت نذری محرم است که برای جلوگیری از گرمازدگی در عزاداری‌های محرم گزینه مناسبی است
کد خبر: 49030
طرز تهیه شربت خاکشیر نذری ماه محرم | بهترین گزینه برای جلوگیری از گرمازدگی در عزاداری‌های محرم

طرز تهیه شربت برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که شربت و نوشیدنی های دلچسب و گوارا را از بیرون و کافه ها امتحان نمی کنند بلکه سعی می کنند که طرز تهیه شربت با طعم های مختلف را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه شربت می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن آن از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید و فرزندان خود را خوشحال کنید.

شربت خاکشیر نذری

شربت خاکشیر یکی از محبوب‌ترین انواع شربت نذری محرم است که به خصوص برای جلوگیری از گرمازدگی در عزاداری‌های محرم گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این شربت خانگی خوش‌طعم و ضدعطش در میان ایرانیان بسیار محبوب است. شما می‌توانید این شربت ضد عطش خوشمزه را در عرض چند دقیقه با طعم‌های مختلف آماده کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه شربت خاکشیر نذری آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر

آب خنک: ۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خاکشیر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

آب لیموترش تازه (اختیاری): به مقدار لازم

طرز تهیه شربت خاکشیر

برای تهیه شربت خاکشیر باید دانه‌های خاکشیر را بشویید و سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب به خاکشیر اضافه کنید تا برای حدود ۱۰ دقیقه در آب بماند. بعد از خیساندن خاکشیر، در این مرحله از طرز تهیه شربت خاکشیر نذری باید دانه‌های خاکشیر را داخل یک پارچ بریزید. با قاشق شروع به هم زدن شربت کنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود.

سپس مقداری شکر، گلاب و آب به آن اضافه کنید تا شربت شما مزه‌دار شود. این مواد لازم برای شربت خاکشیر برای ۶ نفر است. برای تهیه شربت خاکشیر برای ۶۰ نفر مواد را ۱۰ برابر و برای ۱۲۰ نفر مواد را ۲۰ برابر کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4bbjed

پربیننده ترین




اخبار داغ