هواشناسی| هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هواشناسی | افزایش بارندگی در این استان‌ها تا روز جمعه | این شهرها در معرض بارش های شدید محلی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید محلی از فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها تا آخر هفته خبر داد.
کد خبر: 46599
هواشناسی | افزایش بارندگی در این استان‌ها تا روز جمعه | این شهرها در معرض بارش های شدید محلی

هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در اغلب استان ها هشدار داد. با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امروز، در برخی استان‌ها تا روز جمعه شاهد بارش باران و وزش باد شدید خواهیم بود. جدیدترین اطلاعیه هواشناسی را در ادامه بخوانید.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید محلی از فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها تا آخر هفته خبر داد.

پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز یکشنبه در مناطقی از نوار شمالی کشور در بعضی ساعات افزایش ابر رگبار، رعدوبرق پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود. دوشنبه با گذر موج تراز میانی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان ابرناکی و رگبار باران پیش بینی شده است.

بارندگی ها در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ارتفاعات البرز در مازندران شرق تهران و قزوین شدت خواهد داشت. تا آخر هفته گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش بینی می شود؛ بر این اساس سه شنبه در شمال غرب، دامنه های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

روز چهارشنبه به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت می‌شود.در شمال غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه برای شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبارو رعد و برق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید محلی

زمان پایان: دوشنبه 1403/04/04

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/04/03: اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران و گلستان.

دوشنبه 1403/04/04: اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرها بویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، عدم دپوی محصولات در فضای باز و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/48lryn

پربیننده ترین




اخبار داغ