حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر جدید درباره اجرای همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان| دریافتی‌ بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟

۵۰ همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد است و ربطی به تامین اجتماعی ندارد.
کد خبر: 46303
خبر جدید درباره اجرای همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان| دریافتی‌ بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟

حقوق بازنشستگان در سال 1403 با افزایش 20 درصدی مواجه شده است. افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال 1402 بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند. حداقل حقوق بازنشستگان در سال 1403 به 10 میلیون تومان رسیده است. افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید از پایان اردیبهشت ماه اعمال شد و ما به التفاوت حقوق در ماه خرداد به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ۵۰ هزار میلیارد تومانی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد در نظر گرفته‌اند و هیچ ارتباطی به بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد.

حسین قاسمی، کارشناس مسائل بازنشستگان، در این رابطه گفت: تامین اجتماعی از محل پرداخت بدهی دولت که در سال جاری ۱۳۰ همت است، باید همسان‌سازی بازنشستگان را اجرایی کند. این ۵۰ همت به طور میانگین برای حدود ۲.۳ میلیون نفر بازنشسته کشوری و لشکری مشمول همسان سازی (حداقل ۲۰۰ هزار نفر از مجموع ۲.۵ میلیون در سال اول مشمول نیستند) به طور میانگین ماهیانه ۱.۸ میلیون بابت همسان‌سازی به ارمغان خواهد آورد. از طرف دیگر دولت موظف است آیین نامه را بر مبنای شاغل مشابه و هم‌تراز تعیین نماید و یقینا ملاک‌شان در هر دستگاه میانگین خواهد بود.

به گفته وی، در سال اول اجرای برنامه ۴۰ درصد تفاوت حقوق بازنشسته با ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل هم‌تراز مبنای محاسبه احکام خواهد بود و در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم هم ۳۰ درصد تفاوت مدنظر است تا حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل مشابه و هم‌تراز برسد.

قاسمی افزود: بنابراین بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که از فوق العاده‌های ویژه، خاص یا رتبه بندی در دستگاه‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند و این افزایش در میانگین حقوق بازنشستگی‌شان موثر بوده است، حقوق بازنشستگی‌شان فعلا از حقوق بازنشستگی سنوات قبل به اضافه ۴۰ درصد همسان‌سازی بیشتر است و در سال اول مشمول نخواهند شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/48lrba

پربیننده ترین




اخبار داغ