فال حافظ امروز| فال حافظ فردا| فال حافظ واقعی

تفال روزانه به حافظ| فال حافظ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403 + تفسیر غزل حافظ

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.
کد خبر: 47127
تفال روزانه به حافظ| فال حافظ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403 + تفسیر غزل حافظ

فال حافظ از دیار کهن تا کنون بین ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و تفال زدن به آن در هر کاری باعث قوت قلب ما خواهد شد. تا جایی که گرفتن فال حافظ در مناسبت های ملی و مذهبی نیز مورد توجه خانواده های ایرانی بوده است و سرنوشت خود را از بین غزل‌های این عارف پیدا می کنند.

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه این مطلب می‌توانید فال حافظ امروز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403 را که به نیابت از شما گرفته شده است را بخوانید.

سرم خوش است و به بانگ بلند می‌گویم
که من نسیم حیات از پیاله می‌جویم

عبوس زهد به وجه خمار ننشیند
مرید خرقه دردی کشان خوش خویم

شدم فسانه به سرگشتگی و ابروی دوست
کشید در خم چوگان خویش، چون گویم

گرم نه پیر مغان در به روی بگشاید
کدام در بزنم چاره از کجا جویم

مکن در این چمنم سرزنش به خودرویی
چنان که پرورشم می‌دهند می‌رویم

در میان اخبار

تو خانقاه و خرابات در میانه مبین
خدا گواه که هر جا که هست با اویم

غبار راه طلب کیمیای بهروزیست
غلام دولت آن خاک عنبرین بویم

ز شوق نرگس مست بلندبالایی
چو لاله با قدح افتاده بر لب جویم

بیار می‌که به فتوی حافظ از دل پاک
غبار زرق به فیض قدح فروشویم

شرح لغت: نسیم حیات:گلزار زندگی/زرق:نیرنگ.

تفسیر عرفانی:‌

۱- از سرزنش‌ها و نیش زبان‌ها ناراحت نشو. بلکه اولاً توکل بر خداوند داشته باش. ثانیاً پشتکار، دقت و سرعت همراه با تعلیم از استادانی ماهر و کار آزموده و باتجربه را از یاد نبرید، زیرا موفقیت با شماست و در گرو اراده شما قرار دارد.

۲- از اینکه صریح لهجه و راستگو می‌باشید، ناراحت نباشید، ولی مواظب باشید با نیش و زخم زبان موجب آزار اطرافیان خود نشوید. از اینکه ریا و تزویر ندارید و مانند کف دست صاف و صادق می‌باشید، به شما تبریک می‌گویم، ولی در زندگی امروزی قدری سیاست لازم است. چون مردم همسان و یک عقیده نمی‌باشند.

۳- این نیت با صبر و شکیبایی انجام می‌گیرد، زیرا تمام امکانات و لوازم آن فراهم نشده است. ناگزیر باید قدری شکیبا و با حوصله باشید.

تعبیر غزل:

دنبال اهداف خاصی در زندگی هستی که به نظر دیگران بی ارزش می‌آید، ولی به اعتقاد خودت بهترین اهداف و بهترین روش را برای رسیدن به آن‌ها انتخاب کرده ای. اعتماد به نفس شما شایسته تقدیر است و ایمان و اعتقاد شما به هدفتان عامل موفقیت شماست، پس به طعنه‌ها و سرزنش‌های دیگران اعتنا نکن و اهداف خود را دنبال کن که پیروز خواهی شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/48lbkn

پربیننده ترین




اخبار داغ