حج| حج تمتع| حج

بازگشت 111 نفر از حجاج ایرانی با وخامت بد جسمی‌ به کشور | آخرین آمار فوتی زائران ایرانی در حج

مرکز پزشکی حج و زیارت تعداد فوتی‌های زائران ایرانی از ابتدای حج تاکنون را اعلام کرد.
کد خبر: 48724
بازگشت 111 نفر از حجاج ایرانی با وخامت بد جسمی‌ به کشور | آخرین آمار فوتی زائران ایرانی در حج

بنا بر اعلام مرکز پزشکی حج و زیارت از ابتدای حج تاکنون ۲۳ زائر ایرانی در مکه و منا و ۲ زائر ایرانی در مدینه فوت شده‌اند.

در اطلاعیه این مرکز پزشکی آمده است: تاکنون ۹۰ زائر ایرانی با همراه از فرودگاه جده به کشور منتقل شده‌اند.

همچنین تعداد زائران بستری‌شده در بیمارستان‌های عربستان در مکه و مدینه به ترتیب ۱۶ و ۴ بیمار و در بیمارستان هلال احمر در مکه ۲۹ نفر اعلام شده است.

مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: در حج تمتع امسال، یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۵۳ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و… و.) به حجاج ارائه شده است، که از این میزان، یک میلیون و ۹۹ هزار و ۹۰۱ خدمت در مکه و مشاعر و ۵۹ هزار و ۲۵۲ خدمت در مدینه ارائه شده است.

امسال حدود ۸۷ هزار و ۶۰۰ زائر از ایران در حج حضور داشتند. عربستان مجموع زائران حاضر در حج تمتع را حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. بر اساس آخرین آمارها، شمار زائران فوت شده در حج امسال بیش از ۱۳۰۰ نفر بوده است. گفته شده گرمازدگی بیشترین عامل فوت حجاج بوده است.

اعزام 111 نفر از حجاج به کشور به دلیل وخامت شرایط جسمی

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تداوم خدمت‌رسانی به حجاج و اعزام ۱۱۱ نفر از حجاج به کشور به دلیل وخامت شرایط جسمی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تداوم خدمت‌رسانی به حجاج و اعزام ۱۱۱ نفر از حجاج به کشور به دلیل وخامت شرایط جسمی خبر داد.

وی افزود: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۷۸ خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و…) به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۱۹ خدمت در مکه و مشاعر و ۶۵ هزار و ۴۵۹ خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر ۲۵ زائر در بیمارستان هلال‌احمر و ۱۲ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

مرعشی گفت: تا امروز ۲۵ زائر ایرانی در عربستان جان باخته‌اند.

این مقام مسئول در هلال احمر تاکید کرد: پرسنل هلال احمر تا زمان بازگشت آخرین زائر از کشور عربستان به خدمات دهی ادامه خواهند داد و تلاش می‌شود تا زائران در معرض خطر پزشکی، سریع‌تر به کشور بازگردند.

گفتنی است که ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران و … هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/455xvd

پربیننده ترین




اخبار داغ