فال حافظ امروز| فال حافظ فردا| فال حافظ واقعی| تفال روزانه به حافظ

تفال روزانه به حافظ| فال حافظ امروز یکشنبه 20 خرداد 1403 + تفسیر غزل حافظ

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز یکشنبه 20 خرداد ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.
کد خبر: 46348
تفال روزانه به حافظ| فال حافظ امروز یکشنبه 20 خرداد 1403 + تفسیر غزل حافظ

فال حافظ از دیار کهن تا کنون بین ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و تفال زدن به آن در هر کاری باعث قوت قلب ما خواهد شد. تا جایی که گرفتن فال حافظ در مناسبت های ملی و مذهبی نیز مورد توجه خانواده های ایرانی بوده است و سرنوشت خود را از بین غزل‌های این عارف پیدا می کنند.

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه این مطلب می‌توانید فال حافظ امروز یکشنبه 20 خرداد ماه 1403 را که به نیابت از شما گرفته شده است را بخوانید.

به کوی میکده هر سالکی که ره دانست
دری دگر زدن اندیشه تبه دانست

زمانه افسر رندی نداد جز به کسی
که سرفرازی عالم در این کله دانست

بر آستانه میخانه هر که یافت رهی
ز فیض جام می‌اسرار خانقه دانست

هر آن که راز دو عالم ز خط ساغر خواند
رموز جام جم از نقش خاک ره دانست

ورای طاعت دیوانگان ز ما مطلب
که شیخ مذهب ما عاقلی گنه دانست

دلم ز نرگس ساقی امان نخواست به جان
چرا که شیوه آن ترک دل سیه دانست

ز جور کوکب طالع سحرگهان چشمم
چنان گریست که ناهید دید و مه دانست

حدیث حافظ و ساغر که می‌زند پنهان
چه جای محتسب و شحنه پادشه دانست

بلندمرتبه شاهی که نه رواق سپهر
نمونه‌ای ز خم طاق بارگه دانست

شرح لغت: اندیشه ی تبه: فکر باطل و به کار نیامدنی/ وراء: به معنی جز.

تفسیر عرفانی:‌

۱- فکر و اندیشه بلند شما قابل هرگونه تقدیر و تحسین است، اما برای اجرای آن راه پر فراز و نشیبی درپی می‌باشد که امکان برخورد شما با مشکلات و سختی‌های این نیت وجود دارد. لازمه موفقیت آن استقامت و پایداری و توکل است.

۲- حضرت حافظ در بیت آخر می‌فرماید:

پادشاهی و بلند مرتبگی که نه آسمان را نمودار می‌سازد، از انحنای سقف اَرش عظمت خداوندی است.

دوست عزیز، شما باید در وهله اول، از خدا بخواهید. پس به یکی از مشاهد متبرکه مشرف شو و در آنجا با خلوص نیت سوره مبارکه انمل را از آیه ۷۰ تا آخر سوره با حضور قلب و معنی بخوان و نذری هم بکن. حتماً گشایش حاصل شود.

۳- شما شخصی خوش برخورد، آداب دان، مهربان، سخاوتمند، مصمم و دلبریا هستید. متاسفانه به علت اینکه بی ریا و خالصانه به دیگران محبت می‌کنید، ارزش محبت شما را نمی‌شناسد و توجه نمیکنند، ولی شما ناراحت نشوید. زمانه بد دوره‌ای است.

تعبیر غزل:

از این شاخه به آن شاخه پریدن و هر روز دری را زدن به نفع تو نمی‌باشد. سعی کن با فکر باز و دقت و مشورت بسیار راه درستی را انتخاب کنی و در آن مسیر قدم برداری تا به موفقیت برسی. از بخت و اقبال خود شکوه مکن که همت را بیشتر شرط است تا قسمت. با همت فراوان و عزم راسخ قسمت را تغییر بده و اظهار عجز و ناتوانی مکن.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/455owd

پربیننده ترین




اخبار داغ