دستور پخت| دستور پخت مرغ| دستور پخت مرغ آلبالویی

دستور پخت مرغ آلبالویی | طعم فوق العاده این مرغ خوشمزه و خوش‌ رنگ را از دست ندهید

مرغ آلبالویی یکی از روش‌های متنوع پخت مرغ است که در آن مرغ با سسی از آلبالو طبخ می‌شود و به همین دلیل بسیار خوشمزه و خوش‌رنگ است.
کد خبر: 47124
دستور پخت مرغ آلبالویی | طعم فوق العاده این مرغ خوشمزه و خوش‌ رنگ را از دست ندهید

دستور پخت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند برخی از غذاها را برای اولین بار در خانه درست کنند بسیار مهم است. دستور پخت برای کنترل کیفیت و کمیت غذا بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه‌های تهیه غذا و مواد لازم برای تهیه آن در همین رسپی ها اعلام می شود. دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت مرغ آلبالویی به شما خواهیم گفت. 

برای درست کردن مرغ خوشمزه و خوش طعم همیشه دستور العمل‌های زیادی وجود دارد و ممکن است هر شخصی روش خاص خود را برای پخت مرغ داشته باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. در این روش مرغ همراه با آلبالو طبخ می‌شود که طعم بی‌نظیری به مرغ می‌دهد و پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که فصل آلبالو تمام نشده، حتما این مرغ آلبالویی خوشمزه را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب با طرز تهیه مرغ آلبالویی همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ: ۳ تکه
پیاز: ۲ عدد
آلبالو بدون هسته: ۱ لیوان
نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا تکه‌های مرغ را با کمی زردچوبه و نمک مزه‌دار کنید، سپس داخل ماهی تابه کمی روغن بریزید و تکه‌های مرغ را داخل روغن داغ سرخ کنید. پیاز را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید و کنار مرغ بریزید تا سرخ شود. وقتی پیاز کمی سبک و طلایی شد، زردچوبه، فلفل، نمک و پاپریکا را همراه با رب گوجه فرنگی اضافه کنید و رب را ۱ دقیقه تفت بدهید. در مرحله بعد آلبالوی هسته گرفته را داخل ماهی تابه بریزید و شکر را اضافه کنید. حالا یک لیوان آب جوش بریزید و درب ماهی تابه را ببندید و حدودا ۱ ساعت زمان بدهید تا مرغ بپزد و خورش جا بیفتد. مرغ آلبالویی خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ـ این غذا به دلیل داشتن آلبالو طبع ترشی دارد. اگر غذای ترش دوست ندارید، می‌توانید میزان شکر را بیشتر کنید و اگر غذای ترش دوست دارید، می‌توانید به دلخواه میزان شکر را کمتر و یا حذف کنید.

۲ـ برای پخت این غذا می‌توانید به دلخواه از سینه، ران و یا فیله مرغ استفاده کنید. وقتی می‌خواهید مرغ بخرید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد. به طور کلی برای تهیه این غذا مرغ تازه مناسب‌تر است.

۳ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4558ex

پربیننده ترین




اخبار داغ