طرز تهیه شیرینی| طرز تهیه شیرینی پفکی| طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی | با این شیرینی خوشمزه از مهمان هایت در عید پذیرایی کن

شیرینی پفکی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی محسوب می‌شود که دستورهای متنوعی برای آن در دنیای شیرینی‌پزی موجود است.
کد خبر: 6323
طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی | با این شیرینی خوشمزه از مهمان هایت در عید پذیرایی کن

طرز تهیه شیرینی برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که شیرینی را از قنادی ها نمی خرند بلکه طرز تهیه شیرینی را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه شیرینی می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن شیرینی از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید.

شیرینی پفکی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی محسوب می‌شود که دستورهای متنوعی برای آن در دنیای شیرینی‌پزی موجود است. شیرینی گردویی از دیگر طعم‌های شیرینی پفکی است که در روزهای عید برای آن سر و دست می‌شکنند. شما هم در منزل می‌توانید این شیرینی مجلسی را برای روزهای نوروز یا دورهمی‌هایتان درست کنید. به گزارش کتاب کاله، طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با تمام فوت‌و‌فن‌هایش را ادامه می‌خوانید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

  • گردو خرد شده۱۰۰ گرم
  • سفیده تخم‌مرغ۹۰ گرم
  • پودر قند۲۰۰ گرم
  • کیک اسفنجی خردشده۱۰۰ گرم
  • وانیلیک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائویک قاشق غذاخوری
  • روغنیک قاشق غذاخوری
  • سرکه سفیدیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

۱. کیک اسفنجی درست کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی باید یک کیک اسفنجی کوچک درست کنید. برای این‌کار شکر و کره را خوب با یکدیگر مخلوط کرده سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به ظرف اضافه و هم بزنید. در ادامه ابتدا وانیل، سپس آرد و در نهایت شیر را اضافه و با هم‌زن خوب مخلوط‌شان کنید. حال قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی داخل آن بیاندازید. مواد را داخل قالب بریزید و برای ۳۰ دقیقه در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. کیک را که بیرون آوردید، زمان دهید تا کمی خنک شود. به سراغ دیگر مراحل پخت شیرینی گردویی بروید.

۲. مواد را مخلوط کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی باید برای تهیه کیک اسفنجی، گردو، پودر قند، وانیل و پودر کاکائو را داخل غذاساز بریزید تا کامل پودر شده و با یکدیگر مخلوط شوند. حال این مخلوط را داخل ظرف مناسبی بریزید و سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۳. مواد را داخل تابه بریزید

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی مخلوط را داخل تابه ریخته و به مدت پنج دقیقه مدام آن را هم بزنید. دقت داشته باشید که مواد شیرینی گردویی نباید به نقطه جوش برسند. حال تابه را از روی حرارت بردارید. در ادامه روغن مایع و سرکه را هم به مواد داخل تابه اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. خمیر را از داخل تابه بیرون آورده و در ظرفی جداگانه بگذارید. کمی به آن زمان دهید تا خنک شود. 

۴. فر را آماده کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی باید فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد برای چند دقیقه روشن کنید تا خوب گرم شود. حال سینی فرتان را با کاغذ روغنی خوب بپوشانید. خمیر را در قیف شیرینی‌پزی بریزید. با فاصله از هم خمیر را پایپ کنید البته برای این‌کار از قاشق غذاخوری هم می‌توانید کمک بگیرید. فقط دقت داشته باشید که با فاصله از یکدیگر آن‌ها را پایپ بزنید چراکه هنگام پخت حجم‌شان دو برابر می‌شود.

۵. شیرینی گردویی را بپزید

حال در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی، سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و دمای آن را تا ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد کم کنید. با توجه به تعداد و سایز شیرینی گردویی، به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان پخت نیاز دارید. بعد شیرینی‌ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند. آن‌ها را در ظرف مورد نظر خود چیده و با خلال بادام، پودر قند و سس شکلاتی تزئین کنید.

نکات تکمیلی پخت شیرینی پفکی گردویی

شیرینی گردویی که یک شیرینی خشک ایرانی است در میان پیر و جوان طرف‌داران بسیاری دارد. از آن‌جا که گردو جزء پر مصرف‌ترین‌ مغزها است پس با آن می‌توان انواع شیرینی، کوکی گردویی، بیسکویت و غذاها را درست کرد. طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی بسیار آسان است فقط باید هنگام پخت به نکات گفته‌شده در ادامه توجه داشته باشید.

پف شیرینی گردویی

شیرینی گردویی به پفکی بودن معروف است پس برای حفظ آن، به محض پف کردن باید فر را خاموش کنید چرا که اگر در فر زیاد بماند پف آن خوابیده و روی آن ترک خواهد خورد.

پخت شیرینی گردویی

اگر زمان دقیق پخت آن را نمی‌دانید، کافی است به جدا شدن شیرینی از کاغذ روغنی دقت کنید، در صورتی که به راحتی از کاغذ جدا شد، شیرینی‌هایتان آماده سرو هستند اما در صورت چسبیدن به کاغذ روغنی باید پنج دقیقه دیگر برای پخت به آن‌ها زمان دهید. جدا از شیرینی گردویی، کیک قهوه و گردو را هم برای پذیرایی از عزیزان‌تان می‌توانید درست کنید.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3zmnz2

پربیننده ترین




اخبار داغ