طرز تهیه کیک| طرز تهیه کیک خوشمزه| طرز تهیه کیک کارپاتکا

طرز تهیه کیک کارپاتکا | این کیک خوشمزه بدون خامه قنادی درست کنید

کیک کارپاتکا یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه و مشهور لهستانی است که با روش متفاوتی تهیه می‌شود و طعم هیجان‌انگیزی دارد.
کد خبر: 46547
طرز تهیه کیک کارپاتکا | این کیک خوشمزه بدون خامه قنادی درست کنید

طرز تهیه کیک به عنوان یکی از میان وعده های خوشمزه، برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که کیک را از قنادی ها نمی خرند بلکه طرز تهیه کیک را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه کیک می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن کیک از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید.

کیک کارپاتکا یکی از کیک‌های خوشمزه، متفاوت و بسیار مشهور لهستانی است که شباهت زیادی به نان خامه‌ای دارد، البته نان خامه‌ای در ابعادی بسیار بزرگ! کیک کارپاتکا بدون خامه قنادی و با نوعی کرم مخصوص به خودش تهیه می‌شود و همین کرم، طعم این کیک را بسیار متفاوت می‌کند. کیک کارپاتکا بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و برای درست کردن آن باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید. اگر عاشق درست کردن کیک و شیرینی در منزل هستید و می‌خواهید یک کیک متفاوت بپزید، در ادامه این مطلب با آموزش کیک کارپاتکا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر کیک

شیر: ۱۰۰ گرم
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۱۳۵ گرم
کره: ۸۵ گرم
آرد: ۱۳۰ گرم
تخم مرغ: ۳ عدد
نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای کرم شیرینی
شیر: ۴۵۰ گرم
شکر: ۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت: ۳ گرم
آرد سفید شیرینی: ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: ۴ عدد
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
پودر ژلاتین: ۱ قاشق چای‌خوری
کره: ۱۵۰ گرم
شیر عسلی: به میزان لازم
پودر قند برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه

درست کردن این کیک سه مرحله دارد که در مرحله اول باید خمیر را آماده کنید. شیر را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید، سپس کره، شکر، نمک و آب را به آن اضافه کنید و روی حرارت هم بزنید تا مواد یکدست و داغ شود. اجاق گاز را خاموش کنید و آرد را کم کم به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا آرد کاملا داخل مایه حل شود، سپس دوباره اجاق گاز را روشن کنید و مدام خمیر را هم بزنید تا جایی که آب خمیر کاملا کشیده شود. ۵ دقیقه با حرارت کم خمیر را مدام هم بزنید، سپس خمیر را داخل یک کاسه بریزید و صبر کنید تا از حرارت بیفتد. تخم مرغ‌ها را به صورت جداگانه هم بزنید و یکی یکی و با فاصله به خمیر خنک شده اضافه کنید و هر کدام را جداگانه به مدت سی ثانیه با خمیر هم بزنید. دو قالب گرد ۱۵ سانتی را انتخاب کنید و کف قالب‌ها کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، نصف خمیر را داخل یک قالب و نصف دیگر را داخل قالب بعدی بریزید و روی خمیر را صاف کنید. حالا هر دو قالب را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا خمیر بپزد. سپس قالب‌ها را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کیک خنک شود.

در مرحله دوم باید کرم میانی را آماده کنید. برای این کار ابتدا پودر ژلاتین را با دو قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید و روی بخار کتری یا سماور درحال جوش بگذارید تا به روش بن ماری حل شود. شیر را داخل یک قابلمه بریزید و نصف شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا شکر کم کم حل شود و شیر به جوش بیاید، بعد اجاق گاز را خاموش کنید. زرده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و وانیل، بقیه شکر، آرد و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا شیر داغ را کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود و در آخر ژلاتین حل شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. یک قالب یا سینی لبه‌دار مستطیل را انتخاب کنید و مواد را داخل آن بریزید و سینی را به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کرم ببندد. بعد از این مدت زمان، کره را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا کره باز شود، سپس کرم را به سه قسمت تقسیم کنید و طی سه مرحله کرم را آرام آرام به کره اضافه کنید و در مرحله آخر حسابی کره و کرم را هم بزنید تا در آخر کرم یکدستی داشته باشید.

در مرحله سوم و مرحله آخر، یک رینگ ۱۵ سانتی را انتخاب کنید و دورتادور رینگ طلق بگذارید. حالا یکی از کیک‌های پخته را کف رینگ بگذارید و مقداری شیر عسلی روی کیک بریزید و کرمی را که درست کرده‌اید، روی کیک بریزید، سپس کیک دوم را روی کرم قرار بدهید. حالا قالب را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کیک خودش را بگیرد و در اصطلاح جا بیفتد. بعد از این مدت زمان، کیک را از قالب جدا کنید و طلق دور کیک را بردارید و روی کیک را با پودر قند تزیین کنید، نوش جان.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3zbv6z

پربیننده ترین




اخبار داغ