هواشناسی| هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هواشناسی| وقوع رگبار و رعد و برق در 6 استان | هوای کدام شهرها گرم می شود؟

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها از افزایش گرادیان فشاری در ۶ استان و احتمال سقوط اشیا و شکستن درختان کهنسال خبر داد.
کد خبر: 45244
هواشناسی| وقوع رگبار و رعد و برق در 6 استان | هوای کدام شهرها گرم می شود؟

امروز سازمان هواشناسی از تداوم بارش تگرگ و باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داده است. طبق پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی فعال کنونی در حال خروج از کشور است.اگر می خواهید بدانید که هوای کدام استان ها امروز بارانی است، جدیدترین اطلاعیه هواشناسی را بخوانید.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا پنجشنبه به‌تناوب در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، شمال سمنان و ارتفاعات البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روز می‌دهد. در سایر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. شنبه هفته آینده در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در مناطقی از جنوب غرب، شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در بعضی نقاط غرب و شرق کشور خبر داد.

در میان اخبار

صادق ضیاییان افزود: از امروز تا پنجشنبه (۸ تا ۱۰ خرداد) به تناوب در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، شمال سمنان و ارتفاعات البرز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و سایر نقاط کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: جمعه (۱۱ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. شنبه (۱۲ خرداد) در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده در مناطقی از جنوب غرب، شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در نوار شرقی و منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج خواهند بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ خرداد) صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای۳۳ درجه سانتیگراد چهارشنبه (۱۰ خرداد) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۷ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۵ و ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3wk8ad

پربیننده ترین




اخبار داغ