طرز تهیه شیرینی| طرز تهیه شیرینی لگیمات| طرز تهیه شیرینی عید

طرز تهیه شیرینی لگیمات بوشهری | این شیرینی محلی خوشمزه را برای عید و ماه رمضان درست کن

شیرینی‌ها همیشه طرفدار دارند و درماه مبارک رمضان هم انواع این خوراکی‌ خوشمزه در میان خورد و خوراک‌های افطار تا سحر و پای ثابت دورهمی‌هاست.
کد خبر: 13744
طرز تهیه شیرینی لگیمات بوشهری | این شیرینی محلی خوشمزه را برای عید و ماه رمضان درست کن

طرز تهیه شیرینی برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که شیرینی را از قنادی ها نمی خرند بلکه طرز تهیه شیرینی را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه شیرینی می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن شیرینی از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید.

شیرینی‌ها همیشه طرفدار دارند و درماه مبارک رمضان هم انواع این خوراکی‌ خوشمزه در میان خورد و خوراک‌های افطار تا سحر و پای ثابت دورهمی‌هاست. امسال که شاهد تقارن عید نوروز و رمضان هستیم، می‌توانیم با پخت شیرینی‌های خانگی ساده و به صرفه و البته سالم با یک تیر دو نشان بزنیم.

لگیمات بوشهری

مدت آماده سازی: ۳ ساعت
زمان پخت: ‌۱ ساعت
مناسب: ۸ نفر
مواد لازم: 
آرد سفید ۲ پیمانه
تخم مرغ: یک عدد
شیره خرما: یک پیمانه
روغن مایع: یک پیمانه
مایه خمیر: یک قاشق چایخوری
نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ‌۲ پیمانه

روش تهیه:
۱- آرد سفید را داخل کاسه‌ بزرگ الک و سپس خمیرمایه را اضافه کنید. آب گرم را کم کم روی مواد بریزید و هم بزنید. در ادامه روی کاسه محتوی خمیر را با سلفون بپوشانید و به‌مدت ۲ ساعت در جای گرم قرار بدهید تا به‌اصطلاح خمیر ور بیاید.

۲- تخم مرغ را بشکنید و نشاسته را به آن اضافه کنید. خمیر ور آمده را به تخم مرغ‌ها بیفزایید و خوب مخلوط کنید تا خمیر نرم شود.

۳- در قابلمه‌ای کوچک و ترجیحا با عمق زیاد روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. خمیر را داخل قیف بریزید و آن را فشار دهید تا به اندازه دلخواهتان از مایه خمیر بیرون بیاید و با قیچی آن را ببرید. لگیمات‌ خام شما آماده است.

۴- شیره خرما را در ظرف بریزید و روی حرارت کم قرار بدهید. هنگامی که لگیمات‌ها سرخ شدند با کفگیر آنها را از داخل روغن بیرون بیاورید و مدت ۳ دقیقه داخل شیره خرما بگذارید. سپس در ظرف مورد نظرتان بگذارید.

نکته
برای داشتن لگیمات با بافت نرم می‌توانید نصف فنجان ماست چکیده به مایه اضافه کنید و به جای شیره خرما هم از شربت قوام یافته و سرد شده زعفران استفاده کنید.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3wevr3

پربیننده ترین




اخبار داغ