فال حافظ امروز| فال حافظ فردا| فال حافظ واقعی| تفال روزانه به حافظ

تفال روزانه به حافظ| فال حافظ امروز جمعه 25 خرداد 1403 + تفسیر غزل حافظ

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز جمعه 25 خرداد ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.
کد خبر: 46862
تفال روزانه به حافظ| فال حافظ امروز جمعه 25 خرداد 1403 + تفسیر غزل حافظ

فال حافظ از دیار کهن تا کنون بین ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و تفال زدن به آن در هر کاری باعث قوت قلب ما خواهد شد. تا جایی که گرفتن فال حافظ در مناسبت های ملی و مذهبی نیز مورد توجه خانواده های ایرانی بوده است و سرنوشت خود را از بین غزل‌های این عارف پیدا می کنند.

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه این مطلب می‌توانید فال حافظ امروز جمعه 25 خرداد ماه 1403 را که به نیابت از شما گرفته شده است را بخوانید.

ما درس سحر در ره میخانه نهادیم
محصول دعا در ره جانانه نهادیم

در خرمن صد زاهد عاقل زند آتش
این داغ که ما بر دل دیوانه نهادیم

سلطان ازل گنج غم عشق به ما داد
تا روی در این منزل ویرانه نهادیم

در دل ندهم ره پس از این مهر بتان را
مهر لب او بر در این خانه نهادیم

در خرقه از این بیش منافق نتوان بود
بنیاد از این شیوه رندانه نهادیم.

چون می‌رود این کشتی سرگشته که آخر
جان در سر آن گوهر یک دانه نهادیم

المنه لله که چو ما بی‌دل و دین بود
آن را که لقب عاقل و فرزانه نهادیم

قانع به خیالی ز تو بودیم چو حافظ
یا رب چه گداهمت و بیگانه نهادیم

شرح لغت: معنی لغتی برای این غزل وجود ندارد.

تفسیر عرفانی:‌

۱- انجام این نیت بسیار زود است و اصولاً، چون شما شخصی کم حوصله و عجول می‌باشید، توقع دارید تمام کار‌ها بر وفق مراد و درخواستتان انجام گیرد. در حالی که این وضع برای هیچ کس حتی صاحبان قدرت نیز نمی‌تواند به وجود آید.

۲- اگر از این فکر صرف نظر کنید یا فعلاً آن را رها کرده و به زمان دیگر موکول سازید، هم خود را راحت کرده اید و هم نیرویتان را صرف پیشرفت و ترقی خواهید ساخت. زیرا مقدمات این نیت کاملاً فراهم نمی‌باشد و هر چیزی مقدماتی دارد که باید فراهم شود.

تعبیر غزل:

هرچه می‌توانستی در راه رسیدن به نیت خود کوشش کرده ای. غم و اندوه بسیاری را تحمل کرده‌ای و به قول معروف بسیار به این در و آن در زده ای، ولی اکنون از کرده خود پشیمانی، چون فکر می‌کنی تمام تلاشت بیهوده بوده، اما حقیقت چیز دیگری است. رسیدن به مقصود شاید کمی دیر برای تو امکان پذیر شده است، ولی حتما میسر می‌شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3npwag

پربیننده ترین




اخبار داغ