حقوق کارمندان|حقوق کارمندان 1403| حداقل حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

فرمول جدید افزایش حقوق کارمندان در سال 1403| افزایش 41 درصدی حقوق با عائله‌مندی و حق اولاد

افزایش حقوق کارمندان در 1403 با فرمول جدید محاسبه می شود.
کد خبر: 9814
فرمول جدید افزایش حقوق کارمندان در سال 1403| افزایش 41 درصدی حقوق با عائله‌مندی و حق اولاد

ماه بهمن هر ساله برای کارمندان ماهی پر از اخبار خوش است. مجلس شورای اسلامی هر سال در این ماه حقوق کارمندان برای سال آینده را مشخص می‌کند و از سویی عیدی کارمندان هم همراه با حقوق بهمن‌ ماه به حساب کارمندان واریز می‎‌شود.

اخیرا مجلس مصوبه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آتی را تصویب کرد. همچنین محمد حسینی مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱.۲ میلیونی حقوق کارمندان مازاد بر رشد ۲۰ درصدی خبر داده است.

مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: حکمی را مجلس براساس نظر دولت اصلاح کرد. فوق‌العاده‌های ویژه‌ای برای برخی کارکنان دولت از جمله کارکنان وزارت بهداشت در نظر گرفته شد که سبب ناترازی‌هایی شد. تدبیری که اتفاق افتاد این بود که این عدد معادل سه‌هزار امتیاز برای کلیه کارکنان دولت در نظر گرفته شود، این امتیاز عددی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حقوق کارکنان دولت اضافه کرد.

در کنار خبر افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، انتشار اخباری در خصوص واریز عیدی کارمندان همراه با حقوق بهمن‌ماه می‌تواند خبر خوش دیگری برای کارمندان باشد. هنوز زمان دقیق واریز عیدی کارمندان اعلام نشده، اما اگر طبق روال سال‌های قبل عمل شود به احتمال زیاد در انتهای بهمن‌ماه عیدی کارمندان واریز خواهد شد.

فرمول محاسبه حقوق کارمندان 1403

حقوق سال ۱۴۰۳ حوالی ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس در توضیح محاسبه رقم حقوق سال آینده گفته است: یعنی این ۲۰ درصد افزایش حقوق اینطور تقسیم می‌شود که ۱/۵ میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده شود.

آن وقت اتفاقی که رخ می‌دهد این است که کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند؛ کف حقوقش می‌شود ۱۰ میلیون، ۱/۵ میلیون هم به آن اضافه می‌شود یعنی ۱۱/۵ میلیون و حدوداً ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد به او اضافه می‌شود که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهد داشت.

یعنی ما برای آن کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تقریبا متناسب با تورم افزایش داشتیم و همینطور برای آن کسی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند هم همان ۱/۵ میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود که می‌شود حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق که متوسط افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد خواهد شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3nd7v2
منبع خبر: اقتصاد آنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ