ترفندهای خودرو| ترفندهای خودرو صفر| ترفند خودرو

ترفند خودرو | ترفند ترمیم شکستگی شیشه خودرو | با این کار شیشه خودرو مثل روز اولش میشه

شايد بتوانيد بدون مراجعه به تعميرگاه، شکاف يا ترک ايجاد شده روي شيشه جلوي خودرو را تعمير کنيد.
کد خبر: 50283
ترفند خودرو | ترفند ترمیم شکستگی شیشه خودرو | با این کار شیشه خودرو مثل روز اولش میشه

ترفندهای خودرو به تکنیک‌ها، روش‌ها و راهکارهایی اشاره دارد که می‌توانند در بهبود عملکرد، ایمنی، کارایی و نگهداری خودرو کمک کنند. ترفندهای خودرو می‌توانند شامل موارد مراقبت و نگهداری، تنظیمات خودرو، آموزش‌های ایمنی و استفاده از تجهیزات و سیستمهای خودرو باشد. ترفندهای خودرو قطعا کمک کننده هستند و توصیه می‌شود همیشه دستورالعمل‌های تولید کننده خودرو را دنبال کنید و نگهداری منظم را انجام دهید.

شايد بتوانيد بدون مراجعه به تعميرگاه، شکاف يا ترک ايجاد شده روي شيشه جلوي خودرو را تعمير کنيد. روز خوبي است. خورشيد درخشان، ترافيک در حال حرکت است و هيچ دغدغه‌اي نداريد، اما ناگهان يک ضربه محکم روي شيشه جلوي خودرو فرود مي‌آيد! حالا يک ترک به اندازه يک سکه دويست توماني در شيشه جلوي خود داريد. بدتر آن است که اين ترک مستقيماً در زاويه ديد شما باشد. قبل از اينکه وحشت کنيد، به خانه برويد و يک ذره‌بين برداريد.

از نزديک نگاهي به ترک شيشه بيندازيد. ممکن است براي حل مشکل ترک يا پريدگي ايجاد شده، نيازي به تعويض کل شيشه جلو نباشد و تنها با تزريق اپوکسي يا چسب اکريليک يا پرکننده در داخل پريدگي، مشکل حل شود. حتي اگر پريدگي در ديد مستقيم شما ايجاد نشده باشد، بازهم چسب‌هاي پرکننده را به عنوان يک راهکار خوب براي تعمير شيشه امتحان کنيد. آب به دليل کشش سطحي وارد پريدگي مي‌شود. اگر پريدگي از لمينت بالايي فراتر برود، رطوبت به راحتي به داخل خودرو نفوذ مي‌کند و مي‌تواند باعث جدا کردن شيشه از غشاي مرکزي آن شود.

در نهايت غشاء مات مي‌شود و لکه بزرگ‌تري را ايجاد مي‌کند. علاوه بر اين، آب مي‌تواند در پريدگي يخ بزند که اين امر منجر به بزرگ‌تر شدن يا ايجاد يک ترک جديد مي‌شود. همچنين، آب مي‌تواند باعث ورود آلودگي به ترک شود که راهکاري براي خروج آن نيز وجود نخواهد داشت. بهتر است تعمير را در اسرع وقت انجام دهيد، البته به شرط آن که اصلاً قابل تعمير باشد. مي‌توانيد اميدوار باشيد که اکثر پريدگي‌ها قابل پر کردن هستند؛ اما ممکن است پس از پر کردن پريدگي‌ها، همچنان نواقصي وجود داشته باشد. ولي در کل، در اکثر موارد بهبود چشمگيري حاصل خواهد شد. کمترين سود آن اين است که امکان بيشتر شدن آن و همچنين احتمال تغيير رنگ محل آسيب‌ديده در آينده از بين مي‌رود. البته اين راه‌حل طولاني‌مدت نيست و نمي‌توان مطمئن بود که ترک‌ها بعد از پر شدن دوباره ايجاد نشوند.

در واقع، هر پريدگي که به سطح شيشه عمود باشد يا در زاويه‌اي کم‌عمق باشد را مي‌توان تعمير کرد. پريدگي‌هاي مخروطي شکل، پريدگي‌هاي برگ شکل و در واقع تقريباً هر پريدگي‌اي که در‌ آن، تکه بزرگي از شيشه کنده نشده باشد، از اين دسته‌اند. بسياري از پريدگي‌ها تقريباً به طور کامل توسط کيت تزريق چسب تعمير مي‌شوند، اما در برخي از آسيب‌ها لازم است شيشه جلوي خودرو به طور کامل تعويض شود. کيت تعمير شيشه جلو اتومبيل را مي‌توان در بسياري از مغازه‌هاي قطعات يدکي خودرو يافت. ابتدا محل را خشک کنيد براي شروع کار بهتر است خودرو را در جايي نزديک به دماي اتاق قرار دهيد، به طوري که شيشه کاملاً خشک شود. در روزهاي باراني يا زمستاني کار کمي سخت خواهد شد.

ابتدا مطمئن شويد که هيچ‌گونه آبي در محل موردنظر وجود ندارد. بدين منظور مي‌توانيد از سشوار براي خشک کردن رطوبت روي شيشه استفاده کنيد. اگر سطح کثيف باشد، نبايد از مواد شوينده يا شيشه‌شوي براي تميز کردن آن استفاده کنيد. مي‌توانيد به جاي آن از استون يا مايع فندک براي تميز و خشک کردن سطح استفاده کنيد؛ اما آن‌قدري از آن استفاده نکنيد که مازادش چکه کند و باعث بردن رنگ ماشين شود. استفاده از کيت مخصوص در ابتدا از يک کيت ساده که شامل دو بخش، يکي چسب و ديگري سرنگ مربوط به آن است، استفاده کنيد.

براي شروع، پلاستيک يک طرف برچسب را بکنيد و آن را بر روي پريدگي شيشه که از قبل تميز کرده‌ايد قرار دهيد. با يک شي غير تيز يا ناخن انگشت سطح آن را صاف کنيد. اکنون پلاستيک سمت ديگر برچسب را نيز بکنيد. حالا آداپتور پلاستيکي را به نحوي قرار دهيد که برجستگي آن در عمودي‌ترين حالت ممکن قرار بگيرد، سپس آن را به برچسب بچسبانيد. سرپوش سرنگ را دربياوريد، اما سر آن را رو به بالا نگه داريد تا مبادا چسب بر روي گلگير بريزد. سرنگ را به آداپتور وصل کنيد. در اينجا يک نکته وجود دارد. ساعت خود را جايي قرار دهيد که بتوانيد ثانيه‌شمار آن را ببينيد. بدنه سرنگ را محکم بگيريد تا در جاي خود ثابت شود. دسته سرنگ را تا جايي که مي‌شود بيرون بکشيد.

حال با نگاه به ساعت، دسته سرنگ را به مدت يک دقيقه در همين وضعيت نگه داريد. اين کار باعث مي‌شود که يک خلأ نسبي در سرنگ و ترک ايجاد شود. اين امر باعث مي‌شود هواي داخل ترک به داخل سرنگ کشيده شود و به جاي آن، چسب وارد شيشه و پريدگي شود. حال دسته سرنگ را رها کنيد. دقت کنيد که دسته را نگه نداريد، اجازه دهيد که به صورت ناگهاني رها شود. موج فشار حاصل از کوبش دسته سرنگ، چسب را به درون ترک فشار مي‌دهد. اين روند مکش و کوبش را ۶ يا ۷ بار يا حتي بيشتر تکرار کنيد تا ترک را تقريباً از چسب پر کنيد.

حال سرنگ، مبدل و برچسب را برداريد. خواهيد ديد که يک لايه از چسب بر روي شيشه باقي مانده است. آن را توسط يک دستمال مرطوب الکلي پاک کنيد، اما چسب باقي مانده بر روي ترک را دست نزنيد تا خودش بعد از چند ساعت درست شود. اکنون برآمدگي سفت شده بر روي ترک را توسط يک تيغ تک لبه بتراشيد. اگر از يک تيغ تيز استفاده کنيد، طي يک بار، اين کار انجام خواهد شد. در نظر داشته باشيد که محل چسب را هم از روي شيشه و هم از روي مبدل کاملاً تميز کنيد تا بعداً مشکلي به وجود نيايد.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3kqvxq
منبع خبر: آخرین خبر

پربیننده ترین




اخبار داغ