آتش‌ سوزی | آتش‌ سوزی بیمارستان | آتش‌ سوزی در بیمارستان رشت

بیمارستان قائم رشت تعطیل شد | مرگ 9 بیمار در آتش سوزی بیمارستان بین‌المللی رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی موقت بیمارستان قائم (عج) رشت در پی بروز آتش سوزی در این مرکز درمانی خبر داد.
کد خبر: 47309
بیمارستان قائم رشت تعطیل شد |  مرگ 9 بیمار در آتش سوزی بیمارستان بین‌المللی رشت

حدود ساعت یک بامداد سه‌شنبه وقوع حریق و آتش سوزی در قسمت تأسیسات بیمارستان به آتش‌ نشانی اعلام شد و بلافاصله امدادگران برای مهار آتش عملیات را آغاز کردند.
در نخستین گام همزمان با شروع عملیات دستور تخلیه بیماران نیز صادر شد و 142 بیمار حاضر در این بیمارستان 250 تختخوابی برای انتقال به سایر بیمارستان‌ها با کمک کادر درمان و نیروهای امدادی آتش‌نشانی و هلال احمر از بیمارستان خارج شدند. از این تعداد ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

سرانجام پس از چهار ساعت تلاش نفسگیر 120 آتش‌نشان از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه‌سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی و انزلی، حریق اطفا شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران گفت: بیمارستان قائم (عج) رشت را پس از آتش سوزی، موقتا تعطیل و کل بیماران این بیمارستان را هم برای تداوم ارائه خدمات به مراکز درمانی دیگر منتقل کردیم.

در میان اخبار

به گزارش صداوسیما، او با بیان اینکه فعلا به این بیمارستان اجازه فعالیت نمی‌دهیم، افزود: پس از انجام تعمیرات مربوطه و کار‌هایی که لازم است، در اولین فرصت مجوز ادامه به فعالیت بیمارستان قائم (عج) رشت خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر گروه‌های فنی برای بررسی خسارات اولیه حریق و ... مأمور شده اند و نتیجه پس از پایان کار اعلام خواهد شد.

دکتر آشوبی در پاسخ به این سوال که تکلیف کادر درمان در مدت تعطیلی قائم (عج) رشت چیست، گفت: با توجه به اینکه این مرکز یکی از بیمارستان‌های بزرگ ما بود و حدود ۲۳۰ تخت از چرخه درمان خارج می‌شود، در نشست با مدیران بیمارستان هم تأکید شد تمام تلاش‌ها برای حل این مشکل در اولین فرصت انجام شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3gmgm9

پربیننده ترین




اخبار داغ