امتحانات نهایی| امتحانات نهایی 1403| نتایج امتحانات نهایی 1403

تاریخ اعلام نتایج امتحانات نهایی 1403 | نحوه تصحیح برگه های امتحانی

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اعلام نتایج نمرات امتحانات نهایی تا این تاریخ گفت: ۱۸۰۰ مورد تقلب شناسایی و به هیئت تخلفات ارجاع شده است.
کد خبر: 47956
تاریخ اعلام نتایج امتحانات نهایی 1403 | نحوه تصحیح برگه های امتحانی

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان تا 20 تیر اعلام خواهد شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند، پس از آن کار محاسبه نمره کل و تراز برای ارسال به سازمان سنجش انجام خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان برای تولید سابقه تحصیلی فقط باید در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهنمای تصحیح نشان داد که سؤالات امتحانات نهایی خرداد 1403 اشکال نداشته است و نیاز به بازنگری جدی نیست، بیان کرد: حذف سؤال نداشتیم و تمام موارد از جمله ادعای دشوار بودن یا خارج از کتاب درسی بودن سؤالات امتحانات، بررسی می‌شود و اقدامات لازم در راهنمای تصحیح انجام خواهد شد.

چگونه برگه‌ها به دست مصحح سوم می‌رسد؟

زارعی بیان کرد: برگه‌های امتحانات نهایی به‌صورت تصادفی در کشور توزیع می‌شود و هر برگه را دو مصحح انجام می‌دهد، اگر اختلاف نمرات بین دو مصحح تا یک نمره باشد، جمع‌بندی از طریق سامانه انجام و نمره بالاتر محاسبه می‌شود اما اگر اختلاف نمرات بیش از یک نمره باشد برگه به مصحح سوم ارجاع می‌شود که نظر او به‌عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود، به حوزه‌های آزمون توصیه شده است تا مصحح سوم را از افراد باسابقه انتخاب کنند.

وی درباره ادعای لو رفتن سؤالات دقایقی بعد از شروع امتحانات نهایی گفت: وقتی سؤالات در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد آنها از نیم ساعت قبل در حوزه امتحانی مستقر شده‌ و تحت نظارت در حال امتحان دادن هستند وظیفه ما این است اجازه ندهیم پاسخ سؤالات به درون حوزه‌های امتحانی منتقل شود و فضا کاملاً تحت کنترل است و اگر ادعایی وجود دارد تمام جلسه آزمون ضبط شده و قابل بازبینی است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون 20 هزار گزارش از سوی دانش‌‌آموزان در شبکه شاد ثبت شده است.

زارعی درباره برخورد با موارد تقلب در امتحانات نهایی بیان کرد: 1800 مورد تقلب شناسایی شده که به هیئت تخلفات معرفی شده‌اند تخلفاتی همچون همراه داشتن یادداشت، نگاه کردن به برگه کناردستی و...، هیئت تخلفات باید درباره این موارد رأی صادر کند و بعد از آن می‌توانیم فرد را به‌عنوان متخلف معرفی کنیم.

وی در پایان گفت: اگر تخلف فرد محرز شود همچون همراه داشتن وسیله ارتباطی یا جزوه از همان آزمون محروم می‌شود اما اگر از وسیله ارتباطی استفاده کنند یا فرد دیگری را به‌جای خود به جلسه آزمون بفرستند از سه تا 10 سال محرومیت از آزمون خواهند داشت.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3eme8a
منبع خبر: تسنیم

پربیننده ترین




اخبار داغ