خدمت سربازی| معافیت خدمت سربازی| حقوق سربازی

سربازان در دولت پزشکیان چقدر حقوق می‌ گیرند؟ | اعلام حداقل و حداکثر حقوق خدمت سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، در خصوص آخرین وضعیت حقوق دریافتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و در خواست از دولت جدید مبنی بر افزایش حقوق سربازان شفاف سازی کرد.
کد خبر: 49832
سربازان در دولت پزشکیان چقدر حقوق می‌ گیرند؟ | اعلام حداقل و حداکثر حقوق خدمت سربازی

افراد ذکور ایرانی زمانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند مشمول خدمت سربازی می‌شوند و در صورت عدم معافیت، باید به خدمت سربازی اعزام شوند و برای دریافت برگ اعلام محل خدمت، یک هفته قبل از تاریخ اعزام به خدمت به دفاتر پلیس ۱۰۰ مراجعه و در روز اعزام به نشانی درج شده در برگ اعلام محل خدمت سربازی مراجعه کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ضمن تشریح آخرین وضعیت حقوق پرداختی به سربازان از دولت جدید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی، در بودجه سال آینده حقوق سربازان را پیش‌بینی کنند.

به گزارش فارس، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در خصوص آخرین وضعیت حقوق دریافتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و در خواست از دولت جدید مبنی بر افزایش حقوق سربازان اظهار داشت: در حال حاضر میانگین حقوق پرداختی به سربازان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: کمترین حقوق ۴ میلیون و ۴۰۰ و بیشترین حقوق پرداختی ۱۸ میلیون تومان است که به افراد دارای شرایط خاص هم از نظر تحصیلات و هم عائله بیشتر تحت تکلف، تعلق می‌گیرد.

در میان اخبار

وی در خصوص افزایش حقوق سربازان، خطاب به نمایندگان مجلس و دولت جدید اظهار داشت: همین جا از مجلس شورای اسلامی خصوصا نمایندگان مجلس که حساسیت در خصوص خدمت سربازی دارند و همچنین از دولت جدید، تقاضا دارم که برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حقوق سربازان را برای بودجه سال آینده پیش بینی کنند چرا که در آن قانون پیش‌بینی شده که حداقل حقوق نیروی کادر در نیرو‌های مسلح هر چقدر که باشد بین ۶۰ تا ۹۰ درصد آن حداقل حقوق باید به سرباز پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر کمترین حقوق پرداختی به سربازان ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که زیر ۶۰ درصد است و باید افزایش پیدا کند.

سردار مهری در خصوص حقوق سربازان متاهل گفت: در این خصوص باید از دولت و مجلس تشکر کنیم چرا که در حال حاضر برای سربازان متاهل، حقوق پرداختی همان ۹۰ درصد دیده شده است.

وی افزود: حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق دور دست و رزمی در حال خدمت هستند حدود ۷۵ درصد و مابقی سربازان که در شهر خود و به صورت بومی خدمت می‌کنند کمتر پرداخت می‌شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/3em5vp

پربیننده ترین




اخبار داغ