گوشی گیمینگ| خرید گوشی گیمینگ| بهترین گوشی گیمینگ

هر آنچه باید درباره گوشی گیمینگ بدانیم| بهترین گوشی‌ های گیمینگی

با توجه به افزایش گیمرهایی که با گوشی همراه بازی می‌کنند راهنمایی‌های مهمی درباره انتخاب و خرید این گوشی گفته‌ایم.
کد خبر: 41325
هر آنچه باید درباره گوشی گیمینگ بدانیم| بهترین گوشی‌ های گیمینگی

این روزها برخلاف تصور عمومی، گوشی گیمینگ بخش بزرگی از دنیای گیمرها را تشکیل می‌دهد. گذشت آن زمانی که گیمرها (بازی‌کننده‌های رایانه‌ای و آنلاین) فقط پای سیستم می‌نشستند و بازی می‌کردند. طبق آمار منتشرشده هم اکنون بیش از 3 میلیارد گیمر موبایل در دنیا داریم که در سال گذشته میلادی ارزشی بیش از 150 میلیارد دلار برای این صنعت خلق کرده‌اند. این ارقام خبر از تجارت پرسودی می‌دهد که می‌تواند نقش پررنگی در آینده صنعت سرگرمی ایفا کند. در دسترس‌ بودن بیشتر، قیمت نسبی ارزان، تنوع بالاتر و البته سیستم ساده‌تر، از جمله عواملی است که مخاطبان را به سمت موبایل گیمینگ جذب کرده است. این صنعت در ایران هم درحال پیشرفت است. به همین بهانه به نقل ازمنابعی چون «ویجیاتو»، نکات مهم پیش از خرید گوشی گیمینگ را برای آنانی که می‌خواهند وارد این دنیا شوند، بیان می‌کنیم.

گوشی گیمینگ چیست؟

زمانی که از گوشی گیمینگ صحبت می‌کنیم، معمولا اشاره به گوشی با مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه و رم کافی برای اجرای روان و بدون مشکل بازی‌ها داریم. این گوشی در بازه زمان طولانی در اثر پردازش‌های سنگین یا بازی کردن، خیلی داغ نمی‌شود. سیستم کولینگ (خنک‌کننده) این دسته از تجهیزات بهینه بوده و برای ساعت‌ها پردازش متوالی طراحی شده‌اند. گوشی گیمینگ مناسب معمولا باتری با عمر و کیفیت بالا یی دارد. این گوشی از سیستم‌های فست شارژ هم استفاده می‌کند و علاوه بر این گوشی گیمینگ مناسب از صفحه نمایش باکیفیت نیز بهره می‌برد.

صفحه نمایش

تجربه‌ دیداری بخش پررنگی از موبایل گیمینگ است. بهره‌مندی از صفحه نمایش‌های بزرگ و با نرخ به‌روزرسانی و رزولوشن بالا می‌تواند در بهبود این تجربه بسیار تاثیرگذار باشد. به همین منظور گوشی گیمینگ باید صفحه نمایش بزرگ‌تر از 6.2اینچ داشته باشد. همچنین مدل‌ها با حداقل نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز، رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و تراکم پیکسل مناسب می‌توانند اولویت‌های بعدی باشند. در نظر داشته باشید که تعامل شما به وسیله صفحه نمایش است و ساختار صفحه نمایش باید به گونه‌ای باشد که اعمال دست شما سریع، روان و با دقت بالا انتقال پیدا کند. برای همین توصیه می‌شود از گوشی گیمینگ بهره‌مند از صفحه نمایش‌ با فناوری «امولد» استفاده کنید. به یاد داشته باشید برای حفظ کیفیت بصری و همچنین تعامل لمس با گوشی، از محافظ صفحه نمایش‌های باکیفیت استفاده کنید.

پردازنده و رم

مهم‌ترین فاکتور برای تجربه‌ گیمینگ توان پردازشی وسیله است. با این حال تنوع و گستردگی پردازنده‌های موبایلی ممکن است کمی انتخاب را برای کاربران چالش برانگیز کند. در بازار جهانی این روزها اسنپ دراگون، چیپ A13Bionic اپل،Exynos990  و Kirin990  از جمله محبوب‌ترین پردازنده‌های موبایلی محسوب می‌شوند. به منظور تجربه‌ روان و بدون اختلال توصیه می‌شود به دنبال پرچمداران هر خانواده بروید. بنابراین حداقل یک دستگاه اسنپ دراگون سری 700 یا یک دستگاه سری 800 می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. همچنین می‌توانید تلفن‌هایی را در نظر بگیرید که از تراشه‌های سری مدیاتک رده بالا مانند Dimensity1000 و Dimensity1200 استفاده می‌کنند. چیپ‌های اپلی A13 نیز توانسته‌ا‌ند عملکرد درخشانی را ثبت کنند. رم یا حافظه‌ موقت هم در حفظ کیفیت تجربه موثر است. رم اساساً مقدار داده‌ای است که تلفن شما می‌تواند به صور فعال و آماده استفاده، در هر زمان در دسترس داشته باشد. هرچه رم بیشتری داشته باشید، گوشی شما کمتر داده‌ها را از حافظه فلش بارگیری می‌کند و عملکرد نهایی آن سریع‌تر خواهد بود. نداشتن رم کافی ممکن است به تجربه‌ بازی شما آسیب وارد کند و موجب لگ و کندی بازی شود. پس خصوصا اگر عاشق بازی‌های داده‌دار هستید، توصیه می‌شود حداقل ۸ گیگابایت رم را در نظر داشته باشید تا از بازی‌ها در بهترین حالت لذت ببرید.

حافظه داخلی

حافظه داخلی گوشی گیمینگ مولفه‌ پررنگی در کیفیت تجربه بازی نیست. با این حال در نظر داشته باشید که بیشتر بازی‌های محبوب امروزی دارای دیتا با حجم بالا هستند. از این رو توصیه می‌شود که به فکر تهیه‌ وسیله‌ای با حافظه‌ داخلی ۶۴ گیگابایت یا بالاتر باشید یا موبایلی تهیه کنید که به اسلات MicroSD مجهز باشد.

باتری و شارژر

بازی کردن از جمله پردازش‌های نسبتا سنگین برای دیوایس‌های موبایلی است. این فعالیت بیشتر منابع گوشی را به خود اختصاص می دهد و این موضوع در کنار المان صفحه نمایش‌های بزرگ و با نرخ به‌روزرسانی بالا، مصرف انرژی بسیار بالایی خواهد داشت. برای همین توصیه می‌شود اقدام به خرید مدل‌ها با ظرفیت باتری قابل قبول کنید. حداقل ظرفیت توصیه‌شده برای موبایل‌های گیمینگ حدود ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت  است که برای نصف روز بازی کردن کافی خواهد بود. همچنین پشتیبانی گوشی از قابلیت‌هایی مانند فست شارژینگ یا شارژرهای با توان بالا، می‌تواند امتیاز مثبتی محسوب شود.

خروجی‌ها و پشتیبانی از لوازم جانبی

زمانی که صحبت از دیوایس‌های گیمینگ می‌شود، لوازم جانبی و پشتیبانی از آن هم مطرح می‌شود. امروزه و با وجود محبوبیت یافتن هندزفری‌های بلوتوثی، بسیاری از گوشی‌های جدید فاقد ورودی جک 3.5 میلی متری برای هدفون هستند که برای گیمرها که به دنبال تجربه‌ صوتی بدون تاخیر هستند، می‌تواند ناگوار باشد. اگر از کنترل‌کننده‌های کلیپسی، دسته، خنک‌کننده‌های گوشی، کنترل پد و...استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دستگاه‌تان از آن پشتیبانی کند. اسپیکرهای باکیفیت و قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های صوتی پیشرفته هم تجربه صدای واقعی از بازی را به کاربر ارائه می‌دهد. در نهایت، طراحی مقاوم و محکم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا کاربران بتوانند از گوشی خود برای مدت طولانی استفاده کنند و در عین حال مشکلات فنی کمتری داشته باشند.

چه گوشی‌های گیمینگی بهتر است؟

همه برندها و مدل‌های مخصوص گیمینگ در بازار ایران موجود نیستند، اما مدل‌هایی از سامسونگ، آیفون، شیائومی و... می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای کاربران ایرانی باشند. در زیر چند گوشی گیمینگ برتر در بازه قیمتی متفاوت را می‌آوریم:

 آیفون ۱۳ پرو مکس

مشخصات: تراشه A15 Bionic، نمایشگر Super Retina XDR OLED، دوربین قدرتمند، ظرفیت 512 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

قیمت حدودی: بین 60 تا 80 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی S24 اولترا

مشخصات: اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ کوالکام، نمایشگر Dynamic LTPO AMOLED با حداکثر روشنایی ۲۸۰۰ نیت، باتری با شارژدهی عالی و سرعت شارژ ۴۵ واتی

قیمت حدودی: 67 میلیون تومان

هواوی P60 پرو

مشخصات: تراشه اسنپ دراگون ۸ پلاس نسل یک، نمایشگر با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، سرعت شارژ بالا، دو سیم کارت، ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

قیمت حدودی: 56 میلیون تومان

آنر مجیک ۵ پرو

مشخصات: تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲، نمایشگر 6.81 اینچی LTPO OLED ، باتری با شارژدهی مناسب و سرعت شارژ بالا، ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

قیمت حدودی: 48 میلیون تومان

شیائومی  Pro 13T

مشخصات: تراشه Dimensity 9200+ مدیاتک، نمایشگر مجهز به فناوری‌های پیشرفته، باتری عالی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۱۲۰ واتی، دو سیم کارت، ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

قیمت حدودی: 34 میلیون تومان

پوکو F5

مشخصات: تراشه اسنپ دراگون ۷ پلاس نسل ۲، نمایشگر با پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ، باتری با شارژدهی مناسب، ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت – گلوبال

قیمت حدودی: 18 میلیون تومان




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/36bp7y

پربیننده ترین




اخبار داغ