رضا داوودنژاد| رضا داوودنژاد درگذشت| همسر رضا داوودنژاد

اولین نقش آفرینی رضا داوودنژاد در 6 سالگی | باورتان می شود این پسر بچه معروف رضا داوودنژاد باشد؟ +ویدئو

رضا داوودنژاد که روز ۱۳ فروردین امسال این جهان را ترک گفت، اولین بار در ۶ سالگی در فیلمی با بازی فریماه فرجامی وارد دنیای بازیگری شد.
کد خبر: 22221
اولین نقش آفرینی رضا داوودنژاد در 6 سالگی | باورتان می شود این پسر بچه معروف رضا داوودنژاد باشد؟ +ویدئو

رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون و همسر غزل بدیعی درگذشت. رضا داوودنژاد با بازی در فیلم های پدرش شناخته شد. مخاطبان دهه 60 با سریال پشت کنکوری ها با رضا داوودنژاد خاطره دارند. رضا داوودنژاد سالها پیش عمل پیوند کبد انجام داد و در این رابطه کبد عسل بدیعی خواهر همسرش بعد از فوت ناگهانی به او جان دوباره داد.

رضا داوودنژاد که روز ۱۳ فروردین امسال این جهان را ترک گفت، اولین بار در ۶ سالگی در فیلمی با بازی فریماه فرجامی وارد دنیای بازیگری شد. حالا هر دو رفته‌اند و با دریغ هم رفته‌اند و هر عکس و فیلم و نوشته‌ای که یادشان را زنده کند، با افسوس و دریغ و حسرت توأم است. 

سال ۱۳۶۵، علیرضا داوودنژاد، پدر رضا، فیلم « بی پناه» را ساخت. بعد از توقیف اولین فیلمی که پس از انقلاب ساخت به نام «قدغن» (۱۳۵۷) و بعد از شکست تجاری دو فیلم بعدی‌اش، «جایزه» (۱۳۶۱) و «خانه عنکبوت» (۱۳۶۲)، ساخت فیلمی خانوادگی با موضع اعتیاد را کلید زد که جبران ناکامی‌های پیشینش باشد و اگر نه در نظر منتقدان، ولی در گیشه به موفقیت برسد.

در ابتدا قرار بود فخری خوروش و افسانه بایگان و محمدرضا داوودنژاد، برادر علیرضا و عموی رضا، در فیلم بازی کنند که به دلیل فوت خواهر برادران داوودنژاد، محمدرضا جایش را به مصطفی طاری داد و پری امیرحمزه و فریماه فرجامی جایگزین خوروش و بایگان شدند.

به گزارش جمال امید در جلد دوم کتاب «تاریخ سینمای ایران ۱۳۶۹ ـــ ۱۳۵۸»، فیلم فروشی خوبی داشت، اما تقریبا اغلب نقد‌ها منفی بودند. محتوای شعاری و موسیقی پرهیاهو و منقلب‌کننده فیلم که بیشتر روی اشک گرفتن از مخاطب تمرکز کرده بود، مهم‌ترین ضعف‌های مورد اشاره در نقد‌ها بودند. با این حال، کامبیز کاهه، در نقدی با دیدگاهی متفاوت، بازی رضا داوودنژاد کودک را ستود و درباره آن نوشت: «بازی ستودنی رضا داوودنژاد نیز فروغی است که در کویر فیلم رفته‌رفته ناپدید می‌شود.» 




 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2xqabz
منبع خبر: همشهری

پربیننده ترین




اخبار داغ