قیمت شکر| قیمت شکر امروز | قیمت شکر عمده

قیمت شکر در آستانه محرم اعلام شد | آخرین وضعیت تولید و واردات شکر

یک کارشناس کشاوری، قیمت شکر بسته بندی و فله ای را اعلام کرد.
کد خبر: 48093
قیمت شکر در آستانه محرم اعلام شد | آخرین وضعیت تولید و واردات شکر

یک کارشناس کشاورزی گفت: قیمت کنونی شکر در بسته‌بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.

غلامحسین بهمنی گفت: با توجه به فراوانی عرضه و روند مناسب واردات، التهابات بازار شکر کاهش یافته است.

او قیمت مصوب هر کیلو شکر با ارزش افزوده ۱۰ درصد در سامانه بازارگاه را ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی شکر در بسته‌بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهمنی درباره آخرین وضعیت واردات شکر گفت: بنا بر آمار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۷۱ هزارتن شکر وارد کشور شده، هرچند بنابر آمار غیررسمی تا پایان خرداد ۴۰۰ هزارتن شکر وارد شده است.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن شکر تولید شد که با احتساب کشت پاییزه، تعادل در بازار ایجاد شده است. برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید شکر به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.

او نیاز سالانه شکر را ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب تولید داخل، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن کسری شکر در سال باید از طریق واردات تامین شود. کمااینکه سال گذشته ۷۲۶ هزارتن شکر وارد شد.

کارشناس کشاورزی گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما مصرف ماهانه شکر به بالای ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزارتن می‌رسد، اما به دلیل شرایط مساعد عرضه نوسان قیمتی در بازار نخواهیم داشت.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2xennz

پربیننده ترین




اخبار داغ