قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت دلار در بازار آزاد

سقف و کف قیمت دلار مشخص شد | قیمت دلار از این نرخ بالاتر نمی رود

دلار امروز افزایشی بازگشایی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت.
کد خبر: 45269
سقف و کف قیمت دلار مشخص شد | قیمت دلار از این نرخ بالاتر نمی رود

قیمت دلار در 6 ماه اخیر با افزایش حدود 10 هزار تومانی مواجه شده است. در حالی که روند افزایش قیمت دلار از اواسط زمستان 1402 اوج گرفته، خبرگزاری دولت با انتشار یادداشتی نوشته روند رشد قیمت دلار در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل کاهشی بوده است. ایرنا چندی پیش نوشت اگر دولت دوازدهم ادامه پیدا می کرد قیمت دلار در پایان سال 1404 به 200 هزار تومان می رسید اما با دولت سیزدهم این نرخ در پایان دولت به 100 هزار تومان هم نخواهد رسید.

دلار امروز افزایشی بازگشایی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت. موضوع نشست دوره‌ای شورای حکام و انتخابات ریاست جمهوری از مسائلی است که پیش روی بازار ارز قرار دارد. علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با تجارت‌‌نیوز، دلار را در ماه‌های آینده و میان‌مدت افزایشی پیش‌بینی کرده و معتقد است که این اسکناس، سقف قیمت را می‌شکند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در ماه‌های اخیر بیشترین تاثیر را از موضوعات سیاسی گرفته و با هر تنش، جهش‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. اینکه بعد از هر صعود، اسکناس دلار دوباره به کف قیمت برمی‌گردد را می‌توان حاصل ارزپاشی میلیون‌ها دلار توسط سیاست‌گذار دانست. انتخابات ریاست‌جمهوری و نشست شورای حکام از مهمترین موضوعاتی است در هفته‌های آینده می‌تواند به بازار ارز روند دهد.

در میان اخبار

در همین راستا علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به کف و سقف قیمت دلار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اشاره کرد و گفت: «با توجه به تحلیل‌ تکنیکال، می‌توان برای کوتاه‌مدت، کف ۵۶ هزار تومان را برای دلار در نظر گرفت و سقف قیمت دلار نیمه کریدور ششم خواهد بود.»

وی افزود: «طی 6 ماه آینده و برای میان‌مدت در بهترین حالت، کف قیمت دلار ۵۶ هزار تومان و سقف آن نیمه کریدور هشتم خواهد بود.»

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: «با تکیه بر تحلیل‌های فعلی، دلار باید سقف‌های قیمتی فعلی را بشکند و به سمت کریدور هشتم حرکت کند. باید در نظر داشت اتفاقات اخیر و موضوعات سیاسی در کاهش قیمت دلار دخیل بود و این روند کاهشی هیچ فاکتوری از موضوعات اقتصادی در خود نداشت.»




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2xe9al

پربیننده ترین




اخبار داغ