هواشناسی| هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هشدار هواشناسی به مسافران شمال در تعطیلات عید غدیر 1403 | تداوم بارش های رگباری در مازندران تا پنجشنبه

براساس پیش بینی هواشناسی، رگبار و رعد و برق کماکان تا روز پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان مازندران ادامه دارد.
کد خبر: 47718
هشدار هواشناسی به مسافران شمال در تعطیلات عید غدیر 1403 | تداوم بارش های رگباری در مازندران تا پنجشنبه

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد آسمان مازندران تا روز پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: دیروز بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات شاهد رگبار و رعد برق بودیم بطوریکه بیشترین بارندگی از شوراب سوادکوه به میزان ۲۵ میلیمتر، دلیر چالوس ۱۳ و سرلیماک ۱۲ میلیمتر گزارش شده است.

تاکامی افزود: رگبار و رعد و برق کماکان تا روز پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان ادامه دارد.

او گفت: با توجه به اینکه بارش‌های رگباری در مدت زمان کوتاهی ممکن است مقدار آن قابل توجه باشد احتمال جاری شدن روان اب و سیلاب وجود دارد.

به گزارش صداوسیما، کارشناس هواشناسی به مردم و مسافران توصیه کرد: در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع توقف و اسکان نکنند، دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند و کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

تاکامی گفت: برای روز چهارشنبه ناپایداری‌ها در استان بیشتر است و در پایین دست هم احتمال وقوع رگبار و رعد و برق وجود دارد.

کارشناس هواشناسی افزود: دریای خزر امروز موج کوتاه دارد، اما از امشب بویژه در نیمه شرقی مواج خواهد بود.

او گفت: دیروز بندر امیرآباد با ۳۵ درجه سانتیگراد گرمترین و صبح امروز دلیر چالوس و بلده با ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان بودند.

پیش بینی فصلی بارش و دمای هوا طی سه ماه آینده

رییس گروه تحقیقات هواشناسی مازندران گفت: براساس خروجی های مدل اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، پیش بینی فصلی بارش استان طی ماه ‌های تیر تا نیمه مهر ماه امسال، میانگین بارش از نیمه تیرماه تا نیمه شهریور کمتر از نرمال، از نیمه شهریور تا نیمه مهر درمحدوده نرمال پیش بینی می شود.

ملکی افزود: پیش بینی تغییرات دمای هوای استان مازندران نیز به این صورت است که میانگین دما از نیمه تیرماه تا نیمه مرداد امسال حدود یک در جه بیشتر از نرمال و از نیمه مداد تا نیمه شهریور نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال پیش بینی می شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2rewnz

پربیننده ترین




اخبار داغ