یارانه کالابرگ| یارانه کالابرگ خرداد| طرح کالابرگ الکترونیکی

یارانه کالابرگ الکترونیکی خرداد 1403 واریز شد| بلاتکلیفی یارانه تشویقی 220 هزار تومانی

کالابرگ الکترونیک هجدهم خرداد ماه شارژ شد اما خبری از یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی نبود.
کد خبر: 46566
یارانه کالابرگ الکترونیکی خرداد 1403 واریز شد| بلاتکلیفی یارانه تشویقی 220 هزار تومانی

یارانه کالابرگ عنوان طرحی است که در قالب آن دولت حساب یارانه بگیران را برای خرید کالا شارژ می کند.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد که طرح فوق توانسته است بر معیشت مردم اثرگذار باشد. طرح یارانه کالابرگ به سه ماه از بهمن تا فروردین اجرا شد. مرحله اول یارانه کالابرگ در 17 بهمن ماه به مناسبت فرارسیدن 22 بهمن ماه شارژ شد. مرحله دوم یارانه کالابرگ در 17 اسفند ماه همزمان با حلول ماه مبارک رمضان شارژ شد و مرحله سوم یارانه کالابرگ نیز فروردین 1403 انجام شد.

کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ مانند سنوات گذشته در روز هجدهم شارژ شد. چهار روز دیگر موعد پرداخت یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های اول تا سوم است که مبلغ آن ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است. مبلغ یارانه سایر خانوار‌های مشمول ۳۰۰ هزار تومان است و سی‌ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. با وجود اینکه دولتمردان تمایل خود را برای شارژ یارانه تشویقی برای خرید کالا نشان داده اند، اما زمزمه‌هایی مبنی بر حذف این طرح به گوش می‌رسد.

تعیین تکلیف کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ 

یارانه نقدی هر ماه به صورت اسکناس قابل برداشت است، اما در کنار آن دولت طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرد و از بهمن پارسال تا اردیبهشت امسال برای تشویق مردم گزینه خرید کالای اساسی در قالب یارانه مضاعف را در نظر گرفت.

کالابرگ الکترونیکی خانوار دهک اول تا نهم را دربرمی‌گیرد و شامل ۱۰ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ را به ارزش ۵۳۰ هزار تومان می‌شود که خانوار‌ها می‌توانند بر اساس نیازی که دارند، کالای خود را تا سقف ۱۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

دهک‌ اول تا سوم درآمدی، ۴۰۰ هزار تومان بابت یارانه نقدی در هر ماه دریافت می‌کنند و با اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی کالابرگ، ۵۲۰ هزار تومان به دستشان می‌رسد. این اعتبار برای دهک‌های چهارم تا هفتم با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، ۴۲۰ هزار تومان می‌شود.

کالابرگ الکترونیکی به مشمولان این حق انتخاب را می‌دهد که از میان ۱۰ قلم کالای ارائه شده برند یا نام تجاری مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. در ضمن، خرید این کالا‌ها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ است و در این بین مابه‌التفاوت قیمت اقلام خریداری شده توسط دولت در طول دوره پرداخت می‌شود.

کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ بر اساس تازه‌ترین اخبار در روز هجدهم واریز شد. البته استفاده از کالابرگ اختیاری است و هیچ اجباری برای مشمولان وجود ندارد.

سرنوشت یارانه تشویقی همچنان نامعلوم

کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۳ در هجدهم این ماه واریز شد، اما با وجود اینکه انتظار می‌رفت به مانند سه ماه قبل یارانه تشویقی یا یارانه فجرانه همراه آن واریز شود، خبری از یارانه مضاعف نبود. یارانه تشویقی به کسانی تعلق می‌گرفت که با اعتبار کالابرگ خود سبد کالای اساسی و خوراکی خریداری می‌کردند.

یارانه تشویقی در قالب اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی از دهه فجر پارسال به دهک‌های اول تا هفتم اختصاص پیدا کرد و تا اردیبهشت امسال ادامه داشت.

یارانه تشویقی شامل ۱۱ قلم کالا می‌شود که به منظور تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد در سبد کالایی قرار گرفته است. مبنای قیمت‌های یارانه فجرانه همان سال ۱۴۰۱ است و مابه‌التفاوت از محل یارانه جدید تامین می‌شود. این ۱۱ قلم کالا نیز شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

یارانه تشویقی همانطور که گفته شد یک اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی است که بنابراین اگر فردی جزو دهک اول تا سوم باشد و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی بگیرد، مجموع یارانه‌اش ۶۲۰ هزار تومان می‌شود. آن‌هایی هم که در دهک‌های چهارم تا هفتم قرار دارند، اعتبار یارانه تشویقی‌شان به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. این اعتبار صرف خرید کالا از سبد خوراکی می‌شود که دولت معرفی کرده است.

سه روز پس از اختصاص اعتبار کالابرگ به مشمولان، هنوز خبری از یارانه تشویقی نیست. دولت می‌گوید تمایل دارد این سیاست را ادامه دهد و حتی پیگیری‌های فرارو از کارشناسان وزارت کار حکایت از این داشت که این سیاست برای سال جاری ادامه خواهد داشت، اما آن‌ها هم از زمان اجرای آن ابراز بی‌اطلاعی کردند. به همین دلیل این احتمال تقویت شده که ممکن است طرح یارانه تشویقی در سال جاری ادامه پیدا نکند و حالا باید منتظر ماند و دید دولت جدید در این باره چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2regnz
منبع خبر: فرارو

پربیننده ترین




اخبار داغ