طرز تهیه دسر| طرز تهیه دسر خوشمزه| طرز تهیه دسر لیمویی

طرز تهیه دسر کرم لیمویی | دسر خوشمزه و خاص تابستانی برای پذیرایی از مهمان

دسر لیمویی یکی از انواع کرم‌های خوشمزه میوه‌ای است که به دلیل داشتن لیموی تازه عطر و طعم فوق‌العاده ای دارد و برای پذیرایی در مهمانی‌ها یک انتخاب مناسب است.
کد خبر: 48863
طرز تهیه دسر کرم لیمویی  | دسر خوشمزه و خاص تابستانی برای پذیرایی از مهمان

طرز تهیه دسر برای خانم های باسلیقه و خوش ذوق بسیار مهم و جالب توجه است. افراد زیادی هستند که دسر را از بیرون و کافه ها امتحان نمی کنند بلکه طرز تهیه دسر را یاد گرفته و آن را با توجه به سلیقه و استعداد خودشان به صورت خانگی درست می کنند. یاد گرفتن طرز تهیه دسر می تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون هم هزینه درست کردن دسر از خرید آن ارزان تر است و هم شما می توانید آن را طوری که دوست دارید تهیه کنید.

دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. در این میان دسر‌های میوه‌ای به دلیل عطر و طعمی که دارند، بسیار خوش‌طعم و گوارا هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. کرم نوعی از دسر است که بسیار لطیف و گوارا است و معمولا برای تهیه آن از خامه استفاده می‌کنند. کرم‌ها یا به صورت لایه میانی در کیک‌ها و دسر‌ها استفاده می‌شوند و یا خود به صورت مستقل نوعی دسر هستند. کرم لیمویی نوعی کرم میوه‌ای است که به دلیل داشتن لیمو ترش تازه در ترکیباتش، عطر و طعم بی‌نظیری دارد که پیشنهاد می‌دهیم حتما یکبار آن را امتحان کنید. اگر دوست دارید این کرم خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید، در ادامه این مطلب با طرز تهیه کرم لیمویی همراه ما باشید.

مواد لازم

  • خامه صبحانه: ۸۰۰ گرم (۴ پاکت)
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • لیمو ترش سبز کوچک: ۸ عدد
  • میوه برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این کرم خوشمزه ابتدا خامه‌ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و خوب هم بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. مواد کرم باید حدود ۵ دقیقه روی اجاق گاز بجوشد و در این مدت دست از هم زدن برندارید و مدام مواد را هم بزنید. لیمو ترش‌ها را خوب بشویید، سپس پوست لیمو ترش‌ها را به صورت یک لایه نازک رنده کنید و داخل کرم بریزید. حالا آب لیمو ترش‌ها را با آب مرکبات‌گیری بگیرید و به مواد کرم اضافه کنید و اجازه بدهید کرم با حرارت کم حدود ۳ تا ۴ دقیقه دیگر بجوشد. حالا اجاق گاز را خاموش کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کرم از حرارت بیفتد، سپس کرم را داخل ظرف سرو بریزید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت بگذارید تا داخل یخچال بماند و جا بیفتد. قبل از سرو روی دسر را با میوه‌های تازه مثل هلو خرد شده، دانه انگور، توت فرنگی و یا موز حلقه شده تزیین کنید. نوش جان.

نکته مهم
پوست لیمو را تا حدی رنده کنید که قسمت سفید پوست لیمو رنده نشود. لایه سفید پوست مرکبات تلخ است و اگر رنده شود، ممکن است دسر شما را تلخ کند، بنابراین دقت کنید که پوست لیمو را به صورت خیلی نازک رنده کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2oq9go

پربیننده ترین




اخبار داغ