دستور پخت| دستور پخت شیربرنج| دستور پخت شیر برنج وانیلی

دستور پخت شیر برنج با وانیل | این شیر برنج خوشمزه را برای صبحانه امروزت درست کن

شیربرنج یک پودینگ اصیل ایرانی است که از شیر و برنج تشکیل شده و معمولا در ایران، افغانستان و آذربایجان با گلاب یا هل طعم‌دار می‌شود اما گاهی می‌توان از وانیل هم برای افزایش طعم و بوی این دسر در کنار مقداری خامه استفاده کرد
کد خبر: 7060
دستور پخت شیر برنج با وانیل | این شیر برنج خوشمزه را برای صبحانه امروزت درست کن

دستور پخت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند برخی از غذاها را برای اولین بار در خانه درست کنند بسیار مهم است. دستور پخت برای کنترل کیفیت و کمیت غذا بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه‌های تهیه غذا و مواد لازم برای تهیه آن در همین رسپی ها اعلام می شود. دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت شیر برنج وانیلی را به شما خواهیم گفت. 

شیربرنج یک پودینگ اصیل ایرانی است که از شیر و برنج تشکیل شده و معمولا در ایران، افغانستان و آذربایجان با گلاب یا هل طعم‌دار می‌شود اما گاهی می‌توان از وانیل هم برای افزایش طعم و بوی این دسر در کنار مقداری خامه استفاده کرد.  در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه شیر برنج با وانیل را بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه شیر برنج با وانیل

  • برنج۲ لیوان
  • شیر۳ لیوان
  • شکر۲/۳ لیوان
  • خامه۲۰۰ گرم
  • گلاب۱-۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شیر برنج با وانیل

۱. خیساندن برنج

اولین مرحله از طرز تهیه شیر برنج با وانیل درست مثل طرز تهیه شیر برنج دارچینی این است که برنج را به همراه چند هل داخل آب بگذارید تا خیس بخورند و نرم شوند.

۲. پخت برنج و شیر

اکنون زمان آن رسیده تا مواد شیر برنج را بپزید برای این کار برنج آبکش شده را در قابلمه مناسب بریزید و آب را به آن اضافه کنید تا برنج کاملا پخته شود وقتی برنج پخت شیر را به آن اضافه کنید. در این مرحله مدام شیر برنج را هم بزنید تا ته نگیرد در غیراین‌صورت شیر برنج شما طعم و مزه‌اش تغییر خواهد کرد.

۳. اضافه کردن وانیل و خامه

وقتی شیر برنج کاملا آماده شد در آخرین مرحله خامه را به چند قاشق از شیربرنج مخلوط کرده و اضافه کنید. بعد گلاب و وانیل و سپس شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و شیر برنج غلظت پیدا کند. در نهایت شیر برنج شما بعد از این که غلیظ شد آماده است. می‌توانید آن را با دارچین، خلال پسته و بادام تزیین کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه شیر برنج

تهیه و پخت شیر برنج یکی از بهترین کارهایی است که مادران می‌توانند برای صبحانه و یا میان وعده کودکان خود انجام دهند. فواید شیر برنج بخصوص اگر کم شکر باشد به قدری زیاد است که خوب است آن را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید.

نکاتی برای اضافه کردن خامه به شیربرنج

برای اضافه کردن خامه به شیر برنج دقت داشته باشید که باید حتما آن را ابتدا در مقداری از شیر برنج که کمی خنک شده اضافه کنید و بعد آن مخلوط را به شیر برنج اضافه کنید تا خامه بریده بریده نشود.

بهترین برنج برای تهیه شیربرنج

بهترین برنج برای پخت شیر برنج همان برنج نیم دانه ایرانی است که هم سریع‌تر می‌پزد هم به‌خاطر ایرانی بودن خوش‌عطر و طعم است.

روش‌های مختلف تنوع دادن به پخت و تهیه شیر برنج

تهیه شیر برنج به هر شکلش کار ساده‌ای است و تنوع پخت آن بیشتر به خاطر تنوع دادن در طعم و مزه ایجاد می‌شود مثلا برخی به شیر برنج زعفران اضافه می‌کنند. به طور کلی طرز تهیه شیر برنج زعفرانی دقیقا مثل تهیه شیر برنج ساده است که در آن کمی زعفران برای رنگ و طعم اضافه شده است.

یکی دیگر از روش‌های تهیه شیربرنج این است که آن را به شکلی کاملا غلیظ و خامه‌ای تهیه کنید برای تهیه شیر برنج مجلسی با خامه می‌توانید وانیل را حذف کنید یا همین دستوری که ما در بالا گفته بودیم را رعایت کنید.

فرانسوی‌ها هم دسری شبیه به شیر برنج ما دارند که تنها تفاوتش استفاده از ژلاتین است و درست مثل طرز تهیه شیر برنج با وانیل هم در آن وانیل استفاده می‌شود و هم خامه.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2l6zr2

پربیننده ترین




اخبار داغ