برنارد هیل| برنارد هیل درگذشت| برنارد هیل در ارباب حلقه ها

بازیگر سریال ارباب حلقه ها و فیلم تایتانیک درگذشت| برنارد هیل 79 سال سن داشت

«برنارد هیل» بازیگر انگلستانی که بیشتر برای بازی در فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «تایتانیک» شناخته می‌شود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
کد خبر: 41374
بازیگر سریال ارباب حلقه ها و فیلم تایتانیک درگذشت| برنارد هیل 79 سال سن داشت

برنارد هیل بازیگری که برای بازی در نقش شاه تئودن در سه گانه «ارباب حلقه‌ها» و کاپیتان ادوارد اسمیت در «تایتانیک» شهرت داشت، در ۷۹ سالگی درگذشت. «ددلاین» نوشت، «لو کولسون» مدیر برنامه‌های او خبر درگذشت «برنارد هیل » در صبح روز یکشنبه را تایید کرده است. علت درگذشت این بازیگر اعلام نشده است.

برنارد هیل نخستین بار سال ۱۹۸۲ با نام یوسر هیوز در مینی سریال «پسرانی از مواد سیاه» آلن بلیزدیل بازی کرد و با آن به شهرت رسید. همان سال، او نقش گروهبان پاتنم را در فیلم «گاندی» به کارگردانی ریچارد آتنبرو بازی کرد. برنارد هیل در چندین سریال تلویزیونی بریتانیایی دهه ۷۰ و ۸۰ هم ظاهر شد که «من، کلودیوس»، «اتاق‌ها» و «روباه» از جمله آن‌ها هستند.

«برنارد هیل» در فیلم «تایتانیک» برنده اسکار ۱۹۹۷ در نقش کاپیتان «ادوارد اسمیت» و در «ارباب حلقه‌ها» در نقش پادشاه «تئودون» ظاهر شده بود.

از دیگر نقش‌های مهم او به حضور در مجموعه تلویزیونی «کلودیوس» در سال ۱۹۷۶،‌ «گاندی» در سال ۱۹۹۹ و «رؤیای شب نیمه تابستان»(۱۹۹۹) می‌توان اشاره کرد.

این بازیگر اهل «منچستر» در خانواده‌ای از معدنچیان زغال سنگ متولد شد. او پیش از بازی در فیلم‌هایی که میلیاردها دلار در سراسر جهان به فروش رساندند، حرفه‌ متفاوتی را تجربه کرده بود و با بازی در درام‌های کوچک واقع‌گرایانه به شهرت رسید.

برنارد هیل متولد سال ۱۹۴۴ در منچستر بود و در طول دوران بازیگری خود که بیش از پنج دهه را دربرگرفت، در فیلم‌های مهم دیگری، چون «رویای یک شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹)، «جنایت واقعی» (۱۹۹۹)، «شاه عقرب» (۲۰۰۲)، «والکری» (۲۰۰۸) و صداپیشگی در انیمیشن «پارا نورمن» (۲۰۱۲) حضور داشت.

آخرین نقش آفرینی وی در کنار مارتین فریمن در درام پلیسی «پاسخ دهنده» است که پخش فصل دوم آن از همین هفته در شبکه یک بی‌بی‌سی شروع می‌شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/27drje

پربیننده ترین




اخبار داغ