تهران| تقسیم تهران| تقسیم استان تهران

نقشه تهران پس از تقسیم استان به شرقی و غربی | شهرری جزو کدام استان می شود؟

وزیر کشور و استاندار تهران وضعیت تقسیمات استان تهران را مشخص کردند.
کد خبر: 41298
نقشه تهران پس از تقسیم استان به شرقی و غربی | شهرری جزو کدام استان می شود؟

استاندار تهران درباره تقسیم استان تهران توضیحاتی ارائه داد.

استاندار تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

او افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

شهر ری از تهران جدا می شود؟

وزیر کشور وضعیت شهرستان ری را در تقسیم استان تهران مشخص کرد.

به نقل از فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/27drbn

پربیننده ترین




اخبار داغ