طرز تهیه ساندویچ| طرز تهیه ساندویچ خانگی| طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ چاپاتای مرغ | یک ساندویچ خوشمزه و خاص مناسب سفر و پیکنیک

ساندویچ مرغ چاپاتای یکی از انواع ساندویچ‌های خانگی است که از ترکیب مرغ با زیتون، گردو، رب انار، قارچ و ... تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.
کد خبر: 49874
طرز تهیه ساندویچ چاپاتای مرغ | یک ساندویچ خوشمزه و خاص مناسب سفر و پیکنیک

طرز تهیه ساندویچ بسته به نوع ساندویچ می تواند راحت، سخت یا بسیار سخت باشد اما عموم ساندویچ ها را می توان با رسپی و دستور پخت موجود تهیه کرد. طرز تهیه ساندویچ سرد به نسبت ساندویچ گرم راحت تر است و ساندویچ هایی مانند فلافل یا همبرگر را راحت تر می توان درست کرد. طرز تهیه ساندویچ برای افراد باذوقی که سعی می کنند غذاهای رستورانی را در خانه درست کنند بسیار مهم است. 

ساندویچ غذایی است که در سفر، پیکنیک، پارک، شهربازی و... به‌راحتی قابل حمل و استفاده است. ساندویچ‌ها در دو نوع گرم و سرد و در انواع مرغ، گوشت، سبزیجات، شامی و کوکو، همبرگر، کباب و... تهیه می‌شوند. ساندویچ مرغ یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و سالم است که می‌توانید آن را در منزل به صورت کاملا سالم و خانگی تهیه کنید. برای درست کردن ساندویچ مرغ روش‌های متفاوتی وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ساندویچ مرغ چاپاتای را به شما آموزش بدهیم که بسیار خوشمزه است و طعم ویژه‌ای دارد. اگر دوست دارید این ساندویچ خوشمزه را در منزل با روشی آسان تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • پیاز: ۲ عدد
  • گردو خرد شده: نصف فنجان
  • زیتون بدون هسته: نصف پیاله
  • قارچ: ۱۰ عدد
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه و ادویه کاری: به میزان لازم
  • رب انار ملس: نصف فنجان
  • روغن: به میزان لازم
  • نان باگت: ۲ عدد

طرز تهیه

برای درست کردن این ساندویچ خوشمزه ابتدا پیاز‌ها را پوست و به صورت خلالی خرد کنید و داخل مقداری روغن روی اجاق گاز تفت بدهید. وقتی پیاز کمی نرم و سبک شد، سینه مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و روی مرغ نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز و ادویه کاری بریزید و مرغ را تفت بدهید. حرارت را کم کنید تا مرغ کم کم آب بیندازد و بپزد. قارچ را خرد کنید و داخل یک ماهی تابه دیگر بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب قارچ کشیده شود، سپس قارچ‌های تفت داده شده را به سینه مرغ اضافه کنید. در این مرحله گردوی خرد شده، زیتون خرد شده و رب انار ملس را داخل مواد ماهی تابه بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بعد اجاق گاز را خاموش کنید. شکم نان باگت را باز کنید و خمیر اضافه را خارج کنید، سپس از مایه‌ای که درست کرده‌اید، داخل نان را پر کنید. ساندویچ خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم
۱ـ قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته مصرف کنید.

۲ـ زیتون یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین خوردنی‌های همراه با غذاست که لذت غذا خوردن را چندین برابر می‌کند و از ارزش غذایی بالایی برخودار است. زیتون سیاه به دلیل داشتن ویتامین آ می‌تواند سلامتی چشم و بینایی را بهبود ببخشد. برخی مطالعات دانشمندان نشان داده است که خوردن زیتون سیاه موجب تسکین برخی درد‌ها در مفاصل می‌شود. زیتون سیاه حاوی برخی خواص ضد التهاب قوی است که می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف زیتون سیاه به طور منظم می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.
حال که با برخی خواص زیتون آشنا شدید، ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که اگر زیتونی که خریده‌اید تلخ بود، چطور باید تلخی آن را بگیرید؟
همه انواع زیتون‌ها تلخ هستند که راه از بین بردن تلخی آن شستشوی چندباره آن‌ها با آب است؛ یعنی اینکه زیتون‌ها را سه تا چهار بار باید بشویید. سپس بعد از هر بار شستن در آب نمک بخوابانید تا طعم مطلوبی به دست بیاورد. پس از اینکه تلخی زیتون‌ها از بین رفت، دوباره آن‌ها را در آب نمک که مقدار شوری آن مطابق میل شماست، بریزید؛ سپس روی زیتون‌ها ۲ قاشق روغن زیتون و یک قاشق گل‌پر بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگه دارید.

۳ـ رب انار نوعی رب گرفته شده از دانه‌های انار است که به دو صورت ترش و ملس در بازار موجود است. رب انار معمولا رنگ تیره‌ای دارد؛ ولی نباید بیش از حد سیاه باشد که نشانه سوختگی رب هنگام پخت است. رب انار مرغوب نباید بیش از حد سفت باشد؛ همچنین نباید بوی ترشیدگی بدهد. برای تهیه غذا سعی کنید رب انار را از فروشگاه‌های معتبر و یا از کسانی که به صورت خانگی و تمیز رب انار را درست می‌کنند، تهیه کنید. اگر رب انار شما رقیق نبود، با سرکه آن را رقیق کنید.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/277vvd

پربیننده ترین




اخبار داغ