رنگین کمان| پدیده رنگین کمان | افسانه رنگین کمان

افسانه های شنیدنی درباره رنگین‌ کمان| از کمان رستم دستان تا دار قالی حضرت زهرا

هاله‌های رنگین و جادویی رنگین‌ کمان پر از قصه و حکایت و افسانه است از دیروزی‌ها برای امروزی‌ها و حامل پیغامی از نور و امید.
کد خبر: 41702
افسانه های شنیدنی درباره رنگین‌ کمان| از کمان رستم دستان تا دار قالی حضرت زهرا

شاید بارها شده که بعد از بارش باران شاهد رویت پدیده رنگین کمان در گوشه ای آسمان باشیم. رنگین کمان جلوه شگفت آوری از طبیعت است و زمانی که خورشید به قطرات نم و رطوبت جو زمین می‌تابد باعث ایجاد طیفی از نور در آسمان می‌شود. این پدیده به شکل یک کمان رنگین در هفت رنگ در می‌ آید.

"تلاقی آب و آفتاب در آسمان و پلی هفت‌ رنگ از این سر شهر تا آن سر شهر با پیوند قرمز و نارنجی و زرد و سبز و آبی و نیلی و بنفش" پدیده‌ چشم‌نوازی است که این روزها دلبری می‌کند. هاله‌های رنگین و جادویی رنگین‌ کمان پر از قصه و حکایت و افسانه است از دیروزی‌ها برای امروزی‌ها و حامل پیغامی از نور و امید.

پیشینیان اگر رنگین‌ کمان را بعد از طوفان می‌دیدند؛ سرخوش و شادان می‌شدند و پایکوبی می‌کردند که خشم خداوند فروکش کرده است.برخی رنگین کمان را "نور" می‌خواندند و بعضی هم به آن "شال مادر" می‌گفتند؛ به عقیده عده‌ای نیز این پل سراسر رنگ و شادی آدم‌ها را می‌برد به سوی خدا و برآورده شدن آرزوها.

در میان اخبار

اغلب، رنگین‌کمان را نمادی از خیر و برکت آسمان بر زمینیان می‌دانستند و به یمن آنکه چشمشان به دیدنش روشن می‌شد؛ روز و ماه و سالشان را می‌ساختند و آن را گره می‌زدند به هر چه خوبی و خوشی.برخی هم از آن تعبیر به دار قالی حضرت زهرا(س) می‌کردند و خیلی‌ها نیز فال نیک بخشیده شدن تقصیرات و گناهان.نیاکان؛ رنگین کمان را عکس کمان پهلوان نامدار ایران؛ رستم دستان؛ می‌پنداشتند که هر از چندگاهی در آسمان منعکس می‌شود. عده‌ای هم معتقد بودند سر رنگین‌کمان هر جا که بر زمین بخورد، همان جا گنجی است نهفته و کوزه‌ای از سیم و طلا که در آنجا دفن شده.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/277lav

پربیننده ترین




اخبار داغ