حقوق بازنشستگان| همسان سازی حقوق بازنشستگان| متناسب سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان در راه است| حقوق بازنشستگان ۲۰ میلیون تومان می شود؟

انجام همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی روبرو می شود.
کد خبر: 43358
همسان سازی حقوق بازنشستگان در راه است| حقوق بازنشستگان ۲۰ میلیون تومان می شود؟

حقوق بازنشستگان در سال 1403 با افزایش 20 درصدی مواجه می شود. افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال 1402 بارها از حقوق پایین خود گلایه داشتند. به نظر می رسد حداقل حقوق بازنشستگان در سال 1403 به 9 میلیون تومان برسد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تکلیف برنامه هفتم توسعه است که بایستی از ابتدای امسال اجرایی شود. اما با وجود گذشت نزدیک به دو ماه از سال، نه برنامه هفته به مرحله اجرایی رسیده و نه تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روشن شده است.

با انجام همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان می شود.

در این رابطه رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.
حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4jmmpz
منبع خبر: خبرآنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ