طرز تهیه املت| طرز تهیه املت ریحان| طرز تهیه املت خوشمزه

طرز تهیه املت با عطر و طعم ریحان | این املت خوشمزه باعث سلامتی قلب و عروق میشه

استفاده از ریحان باعث می شود عطر و طعم املت فوق العاده شود
کد خبر: 47334
طرز تهیه املت با عطر و طعم ریحان | این املت خوشمزه باعث سلامتی قلب و عروق میشه

طرز تهیه املت به عنوان یکی از غذاهای مرسوم و زودپز بسیار مهم است و معمولا اکثر افراد لازم می دانند آن را یاد بگیرند. طرز تهیه املت بسیار راحت است اما بعضی افراد املت های بهتری درست می کنند چون به فوت و فن ریز درست کردن املت آشنا هستند. البته برخی املت ها هستند که واقعا حرفه ای درست می شوند که یاد گرفتن طرز تهیه املت حرفه ای هم کار چندان سختی نیست. در ادامه طرز تهیه املت ریحان را با هم یاد خواهیم گرفت.

املت ها جزء پیش غذا های بسیار آسان و خوشمزه هستند که شما می توانید برای صبحانه یا شام تهیه کنید. شما می توانید برای تهیه املت همه مواد را باهم ترکیب کنید و یا می توانید تخم مرغ ها را ابتدا با همزن بزنید و داخل تابه بریزید و از مواد دلخواه روی آن قرار دهید و یا باهم مخلوط کنید و این کاملا دلخواه می باشد. اما استفاده از ریحان باعث می شود عطر و طعم این املت فوق العاده شود و همچنین از خواص خوب ریحان نیز بهرمند شوید زیرا ریحان برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و ویژگی های بسیاری مانند ضد التهاب بودن، ضد باکتری، ضد اضطراب و مفید برای سلامت قلب و عروق می باشد.

مواد لازم

ریحان ۱ دسته
گوجه فرنگی ۴ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
سیر ۱ حبه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم
کره و روغن

به مقدار لازم

 

طرز تهیه املت ریحان

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید ریحان را تمیز کنید و ساقه را بزنید و داخل لگن آب ریخته و خوب بشورید و داخل آبکش ریخته و بعد از خشک شدن روی تخته کار قرار دهید و ریحان را خرد کنید نیازی نیست خیلی ساطوری خرد شود و کمی درشت باشد. گوجه فرنگی ها را نیز بشورید و رنده ریز بزنید و یا می توانید داخل غذاساز ریخته و پوره کنید و یا می توانید به صورت حلقه ای یا مکعبی نیز داخل املت استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید گوجه خرد شده یا پوره شده را به همراه کمی کره و روغن داخل تابه بریزید و تفت دهید تا آب اضافه گوچه کشیده شود و بعد ریحان خرد شده و سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. مجدد کمی کره یا روغن بریزید چون قرار است تخم مرغ ها را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه املت ریحان

در ادامه تخم مرغ ها را وسط مواد بشکنید و زمانی که سفیده خود را گرفت مواد را هم بزنید و ادویه ها را اضافه کنید و یا می توانید تخم مرغ به صورت درسته وسط مواد باشد و ادویه ها را بیفزاید و در انتها کمی ریحان برای تزیین روی املت بریزید و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت املت ریحان

 

  1. می توانید به دلخواه از قارچ یا فلفل دلمه خرد شده نیز به مواد اضافه کنید.
  2. می توانید تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسنه و هم بزنید و به مواد اضافه کنید.
  3. برای تزیین می توانید از گوجه گیلاسی استفاده کنید.
  4. میزان افزودن فلفل قرمز به ذائقه خود بستگی دارد.
  5. می توانید سیر را حذف کنید.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/4jmlxp

پربیننده ترین




اخبار داغ