انتخابات ریاست جمهوری| مناظرات انتخابات ریاست جمهوری | کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

واجدان شرایط انتخابات ریاست جمهوری چند نفر هستند؟ | آمارهای جالب از انتخابات 1403

وزیر کشور درباره تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات گفت: تعداد واجدان شرایط بر اساس آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۱ میلیون نفر است و ممکن است چند هزار نفر اضافه شود.
کد خبر: 47899
واجدان شرایط انتخابات ریاست جمهوری چند نفر هستند؟ | آمارهای جالب از انتخابات 1403

در پی سانحه تلخ سقوط بالگرد و فقدان ناگهانی ریاست محترم جمهور و هیات همراه، انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام از سوی وزارت کشور اعلام شده است. انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۳قرار است 8 تیر ماه برگزار شود. از نظر ترتیب برگزاری، انتخابات هشتم تیر چهاردهمین دور انتخابات ریاست‌ جمهوری است که به معرفی نهمین رییس‌جمهور ایران منجر خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه هنوز عربستان نپذیرفته که شعبه اخذ رای در این کشور داشته باشیم و امیدواریم در مدت باقی مانده رضایت مسوولان این کشور را کسب کنیم، درباره زمان اعلام نتایج و تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات گفت: بلافاصله پس از پایان انتخابات شمارش آرا صورت می‌گیرد و تلاش می کنیم در اسرع وقت نتیجه را اعلام کنیم. تعداد واجدان شرایط بر اساس آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۱ میلیون نفر است و ممکن است چند هزار نفر اضافه شود.

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خارج از کشور بیش از ۳۰۰ شعبه اخذ رای آماده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از حجاج کشورمان در عربستان حضور دارند اما هنوز عربستان نپذیرفته است که شعبه اخذ رای در این کشور داشته باشیم و امیدواریم در مدت باقی مانده رضایت مسوولان این کشور را کسب کنیم.

وزیر کشور گفت: مشکل دیگر ما مربوط به کشور کاناداست زیرا بسیاری از هموطنان ما در این کشور زندگی می کنند و با وجود اینکه کانادا مدعی حقوق بشر است تاکنون نپذیرفته است که انتخابات آنجا برگزار شود اما در باقی موارد وزارت امور خارجه طبق مسولیت‌های خود اقدامات داخلی را انجام داده است.

وی اظهار داشت: خواست جدی ما از عربستان این است که همکاری لازم را با ماداشته باشد البته راه جایگزین هم داریم منوط به اینکه با شورای نگهبان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه از نظر اجرایی همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، افزود: طبق پیش‌بینی‌های ما امیدواریم همانطور که شاهد امنیت در برگزاری انتخابات مجلس بودیم در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: امروز روز آخر تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری است و از روز پنجشنبه تبلیغات در فضای عمومی و فضای مجازی ممنوع است و نامزدهای ریاست جمهوری باید اخلاق انتخاباتی را تا آخرین مرحله رعایت کنند. و ستادها مراقبت کنند از تخریب و اتفاقات ناهنجار جلوگیری کنند زیرا نظارت خواهد شد .

وحیدی با تاکید براینکه نکته مهم مشارکت مردم در انتخابات است، ادامه داد: امیدواریم روز جمعه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را شاهد باشیم.

وی با اشاره به حضور مردم در جشن غدیر، گفت: هجوم مردم برای شرکت در جشن عید غدیر بسیار دلپذیر بود و نشان دهنده عمق رابطه مردم با مباحث ارزشی و ایمانی بوده است.

وحیدی درباره درصد مشارکت مردم در انتخابات گفت: نظرسنجی‌ها مختلف است و بهتر است در این زمینه اظهارنظر نکنم.

وی همچنین درباره زمان اعلام نتایج گفت: بلافاصله پس از پایان انتخابات شمارش آرا صورت می‌گیرد و تلاش می کنیم در اسرع وقت نتیجه را اعلام کنیم.

وزیر کشور درباره تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات گفت: تعداد واجدان شرایط بر اساس آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۱ میلیون نفر است و ممکن است چند هزار نفر اضافه شود.

وی درباره تخلف نامزدها افزود: وزارت کشور با اغماض برخورد کرده است و تا کنون تخلف جدی از سوی نامزدها نداشتیم و تنها گزارش‌هایی از ستادها دریافت کردیم که در این موارد نیز با اغماض برخورد داشتیم.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/48lmlk
منبع خبر: ایرنا

پربیننده ترین




اخبار داغ